Reeds in het najaar van 2002 begon de redactie van Grafisch Nieuws proef te draaien om de software voor het maken van de nieuwsbrief technisch en organisatorisch onder de knie te krijgen. De noodzaak van een elektronische nieuwsbrief drong zich op om belangrijk nieuws snel, kort en bondig te kunnen brengen. Dit waren de hoofdpunten van het nieuws in de eerste GN Express:

-Xeikon sponsort Luc Van Lierde, tweevoudig winnaar van de Ironman in Hawaï. In het bericht staat nog te lezen dat Luc Van Lierde in het plaatje past omdat hij zoals Xeikon een Vlaams product met wereldfaam is en net zoals de fabrikant een periode van moeilijkheden achter de rug heeft. Zowel Xeikon als Luc Van Lierde zeggen scherp te staan en weer "on track" te zijn.

-De Brusselse Drukkerij P. François wint de jaarlijkse kalenderwedstrijd van het Nederlandse magazine Grafisch Weekblad. De drukkerij viel in de prijzen in de categorie wandkalenders.

-Mercator Press sluit afwerkingsafdeling waardoor 44 arbeiders en 1 bediende hun baan verliezen.

-de niet-geauditeerde en nog onvolledig geconsolideerde cijfers voor 2002 van de Agfa-Gevaert groep. Ondanks de lagere omzet ten opzichte van het jaar voordien, werd de nettowinstdoelstelling voor 2002 verhoogd tot 180 miljoen euro, een bedrag dat volgens de Agfa-top zou worden overschreden. Een van de belangrijkste factoren achter de betere bedrijfsresultaten, was het positieve effect van het Horizon-afslankingsplan.

-Agfa introduceert een nieuwe uitvoering van zijn grootformaat plaatbelichter Xcalibur VLF, op basis van de Grating Light Valve technologie.

-VUM investeert in een Newsgrip-krantentransportsysteem van Müller Martini in Groot-Bijgaarden. In het bericht staat verder te lezen dat de eerste Optima-verzamelhechter van Müller Martini in België wordt geïnstalleerd bij Roularta Printing. De Optima zal 10 stations hebben, beschikken over 2 kaartenklevers en een Print Roll toevoersysteem.

-Xerox lanceert zijn DocuColor 3535 printer/copier. Het systeem kadert in een nieuwe trend naar "lichte" digitale kleursystemen met in dit geval snelheden van 35 pagina's/minuut. Dergelijke systemen en concurrerende systemen werden destijds verkocht voor ongeveer 30.000 euro, inclusief RIP.

De eerste nieuwsbrief werd gerealiseerd met de steun van de volgende partners: Canon, Epacar, GMP Belgium Bibliofilm, GPG Papier, Igepa Belux, Kodak Polychrome Graphics, MAN Roland Belgium, Drukkerij Moderna, Plantin en Quermia Graphics.

Reeds in het najaar van 2002 begon de redactie van Grafisch Nieuws proef te draaien om de software voor het maken van de nieuwsbrief technisch en organisatorisch onder de knie te krijgen. De noodzaak van een elektronische nieuwsbrief drong zich op om belangrijk nieuws snel, kort en bondig te kunnen brengen. Dit waren de hoofdpunten van het nieuws in de eerste GN Express:-Xeikon sponsort Luc Van Lierde, tweevoudig winnaar van de Ironman in Hawaï. In het bericht staat nog te lezen dat Luc Van Lierde in het plaatje past omdat hij zoals Xeikon een Vlaams product met wereldfaam is en net zoals de fabrikant een periode van moeilijkheden achter de rug heeft. Zowel Xeikon als Luc Van Lierde zeggen scherp te staan en weer "on track" te zijn.-De Brusselse Drukkerij P. François wint de jaarlijkse kalenderwedstrijd van het Nederlandse magazine Grafisch Weekblad. De drukkerij viel in de prijzen in de categorie wandkalenders.-Mercator Press sluit afwerkingsafdeling waardoor 44 arbeiders en 1 bediende hun baan verliezen.-de niet-geauditeerde en nog onvolledig geconsolideerde cijfers voor 2002 van de Agfa-Gevaert groep. Ondanks de lagere omzet ten opzichte van het jaar voordien, werd de nettowinstdoelstelling voor 2002 verhoogd tot 180 miljoen euro, een bedrag dat volgens de Agfa-top zou worden overschreden. Een van de belangrijkste factoren achter de betere bedrijfsresultaten, was het positieve effect van het Horizon-afslankingsplan. -Agfa introduceert een nieuwe uitvoering van zijn grootformaat plaatbelichter Xcalibur VLF, op basis van de Grating Light Valve technologie. -VUM investeert in een Newsgrip-krantentransportsysteem van Müller Martini in Groot-Bijgaarden. In het bericht staat verder te lezen dat de eerste Optima-verzamelhechter van Müller Martini in België wordt geïnstalleerd bij Roularta Printing. De Optima zal 10 stations hebben, beschikken over 2 kaartenklevers en een Print Roll toevoersysteem.-Xerox lanceert zijn DocuColor 3535 printer/copier. Het systeem kadert in een nieuwe trend naar "lichte" digitale kleursystemen met in dit geval snelheden van 35 pagina's/minuut. Dergelijke systemen en concurrerende systemen werden destijds verkocht voor ongeveer 30.000 euro, inclusief RIP.De eerste nieuwsbrief werd gerealiseerd met de steun van de volgende partners: Canon, Epacar, GMP Belgium Bibliofilm, GPG Papier, Igepa Belux, Kodak Polychrome Graphics, MAN Roland Belgium, Drukkerij Moderna, Plantin en Quermia Graphics.