De campagne "Share a Coke" die in 32 landen gevoerd wordt, werd begin mei in Europa (en meer bepaald in België) gelanceerd. Tot eind augustus vindt de consument blikjes en flesjes die van 150 courante voornamen voorzien zijn.

In tegenstelling tot andere personaliseringscampagnes heeft de consument niet de mogelijkheid om een flesje op zijn naam te bestellen, maar moet hij er eentje zoeken in de winkelrekken. De consument heeft echter nog wel de mogelijkheid om zijn eigen 'virtuele' fles Coca-Cola op een Facebook-pagina te creëren.

De voornamen werden digitaal op BOPP-etiketten (polipropyleen) gedrukt, die op hun beurt op de conventionele manier voorbedrukt waren. De naam komt in de plaats van die van het beroemde merk - weliswaar in hetzelfde lettertype. Het is overigens de eerste keer in de lange geschiedenis van het merk dat Coca-Cola zijn logo op de verpakkingen vervangt.

Acht drukkers die in hun machinepark een HP Indigo hebben, werden ingeschakeld om de etiketten te produceren. In totaal werden er 12 exemplaren van de HP Indigo WS6000 ingezet - dat is een rollenuitvoering van de pers voor de productie van etiketten en soepele verpakkingen. Om de etiketten te kunnen leveren, draaiden de machines gedurende drie maanden 24 uur op 24, met een bezettingsgraad van 86%. Voor de gelegenheid had HP een speciale inkt in 'Coca-Cola-rood' samengesteld. De volledige productie werd gecoördineerd door de Nederlandse labeldrukker Eshuis.

De campagne "Share a Coke" die in 32 landen gevoerd wordt, werd begin mei in Europa (en meer bepaald in België) gelanceerd. Tot eind augustus vindt de consument blikjes en flesjes die van 150 courante voornamen voorzien zijn. In tegenstelling tot andere personaliseringscampagnes heeft de consument niet de mogelijkheid om een flesje op zijn naam te bestellen, maar moet hij er eentje zoeken in de winkelrekken. De consument heeft echter nog wel de mogelijkheid om zijn eigen 'virtuele' fles Coca-Cola op een Facebook-pagina te creëren. De voornamen werden digitaal op BOPP-etiketten (polipropyleen) gedrukt, die op hun beurt op de conventionele manier voorbedrukt waren. De naam komt in de plaats van die van het beroemde merk - weliswaar in hetzelfde lettertype. Het is overigens de eerste keer in de lange geschiedenis van het merk dat Coca-Cola zijn logo op de verpakkingen vervangt. Acht drukkers die in hun machinepark een HP Indigo hebben, werden ingeschakeld om de etiketten te produceren. In totaal werden er 12 exemplaren van de HP Indigo WS6000 ingezet - dat is een rollenuitvoering van de pers voor de productie van etiketten en soepele verpakkingen. Om de etiketten te kunnen leveren, draaiden de machines gedurende drie maanden 24 uur op 24, met een bezettingsgraad van 86%. Voor de gelegenheid had HP een speciale inkt in 'Coca-Cola-rood' samengesteld. De volledige productie werd gecoördineerd door de Nederlandse labeldrukker Eshuis.