De omzet van de Agfa-Gevaert Groep daalde tegenover het tweede kwartaal van 2013 met 11,1 procent (651 in plaats van 732 miljoen euro). De zwakte in de meeste opkomende markten en de onstabiele politieke situatie in bepaalde regio's wogen op de groepsomzet.

De brutowinstmarge verbeterde met 3 procentpunten (van 28,8 % naar 31,8 %). Het nettoresultaat groeide tot 28 miljoen euro, terwijl de nettoschuld daalde tot 176 miljoen euro. De recurrente EBITDA (de som van Graphics, HealthCare, Specialty Products en het niet-toegewezen deel) en de recurrente EBIT verbeterden respectievelijk tot 9,7 procent en 7,1 procent van de omzet.

De omzet van Agfa Graphics daalde met 10,8 procent tot 339 miljoen euro. Bij vergelijkbare wisselkoersen bedroeg de daling 8,7 procent. De omzet van de businessgroep werd beïnvloed door de zwakte in de meeste opkomende markten.

In het segment van de drukvoorbereiding ging de achteruitgang van de analoge activiteiten voort, terwijl de digitale computer-to-plate-business (CtP) bleef kampen met concurrentiedruk. Ondanks het zwakke investeringsklimaat, boekte het inkjetsegment een rendabele volumegroei, vooral dankzij het succes van de recent geïntroduceerde systemen voor grootformaatdruk. Nog in inkjet begint de omzetbijdrage van de inkten voor industriële toepassingen te groeien, nu ze gebruikt worden door een toenemend aantal systeemintegratoren, OEM-klanten en andere producenten.

De brutowinstmarge van Agfa Graphics verbeterde van 25,5 procent van de omzet in het tweede kwartaal van 2013 tot 29,5 procent. Bovenop de gunstige grondstofeffecten kon de businessgroep de rendabiliteit verbeteren door gerichte efficiëntieprogramma's en besparingsmaatregelen. Bijgevolg bereikte de recurrente EBITDA 28,9 miljoen euro (8,5 procent van de omzet). De recurrente EBIT verbeterde met bijna 70 procent tot 21,5 miljoen euro (6,3 procent van de omzet).

De omzet van de Agfa-Gevaert Groep daalde tegenover het tweede kwartaal van 2013 met 11,1 procent (651 in plaats van 732 miljoen euro). De zwakte in de meeste opkomende markten en de onstabiele politieke situatie in bepaalde regio's wogen op de groepsomzet.De brutowinstmarge verbeterde met 3 procentpunten (van 28,8 % naar 31,8 %). Het nettoresultaat groeide tot 28 miljoen euro, terwijl de nettoschuld daalde tot 176 miljoen euro. De recurrente EBITDA (de som van Graphics, HealthCare, Specialty Products en het niet-toegewezen deel) en de recurrente EBIT verbeterden respectievelijk tot 9,7 procent en 7,1 procent van de omzet.De omzet van Agfa Graphics daalde met 10,8 procent tot 339 miljoen euro. Bij vergelijkbare wisselkoersen bedroeg de daling 8,7 procent. De omzet van de businessgroep werd beïnvloed door de zwakte in de meeste opkomende markten.In het segment van de drukvoorbereiding ging de achteruitgang van de analoge activiteiten voort, terwijl de digitale computer-to-plate-business (CtP) bleef kampen met concurrentiedruk. Ondanks het zwakke investeringsklimaat, boekte het inkjetsegment een rendabele volumegroei, vooral dankzij het succes van de recent geïntroduceerde systemen voor grootformaatdruk. Nog in inkjet begint de omzetbijdrage van de inkten voor industriële toepassingen te groeien, nu ze gebruikt worden door een toenemend aantal systeemintegratoren, OEM-klanten en andere producenten.De brutowinstmarge van Agfa Graphics verbeterde van 25,5 procent van de omzet in het tweede kwartaal van 2013 tot 29,5 procent. Bovenop de gunstige grondstofeffecten kon de businessgroep de rendabiliteit verbeteren door gerichte efficiëntieprogramma's en besparingsmaatregelen. Bijgevolg bereikte de recurrente EBITDA 28,9 miljoen euro (8,5 procent van de omzet). De recurrente EBIT verbeterde met bijna 70 procent tot 21,5 miljoen euro (6,3 procent van de omzet).