Antalis versterkt positie in markt verpakkingen en visuele communicatie

24/08/15 om 00:00 - Bijgewerkt op 23/08/15 om 23:59

Bron: Grafisch Nieuws

Antalis verstevigt zijn positie in de groeiende markt van verpakkingen en visuele communicatie door de overname van vier bedrijven met een totale omzet van 130 miljoen euro.

Antalis versterkt positie in markt verpakkingen en visuele communicatie

De overgenomen bedrijven zijn:

PaperlinX Packaging in Groot-Brittanië, met een omzet van circa 30 miljoen euro;

Hansapakend (packaging) in Estland, met een omzet van 7 miljoen euro. Goedkeuring van mededingingsautoriteiten is nog vereist;

PaperlinX A/S in Denemarken (packaging en visuele communicatie) en Cadorit i Boras in Zweden (visuele communicatie). Totale omzet van beide bedrijven circa 92 miljoen euro.

De overnames passen binnen de strategie van Antalis om van verpakkingen en visuele communicatie, naast papierdistributie, de tweede pijler te maken van het business model. In 2014 waren deze sectoren verantwoordelijk voor respectievelijk 12% en 6% van de omzet en was hun groeiende bijdrage aan de brutowinstmarge 33%. Met de overnames verhoogt Antalis de omzet voor verpakkingen tot bijna 450 miljoen euro. Bovendien versterkt Antalis zijn geografische aanwezigheid en is nu actief in 29 landen in Europa en Zuid-Amerika. Eerder nam Antalis ook al 17 medewerkers in dienst afkomstig van het in Nederland en België failliet verklaarde PaperlinX.

Lees meer over: