Bobst wil met Nuova Gidue groeien in labelmarkt

26/05/15 om 00:00 - Bijgewerkt op 25/05/15 om 23:59

Bron: Grafisch Nieuws

Het Zwitserse Bobst neemt een meerderheidsaandeel van 65 procent in de Italiaanse persenbouwer Nuova Gidue. Met deze investering wil Bobst groeien op de labelmarkt en bovendien haar positie verstevigen in de markt voor verpakkingen in kleine oplages.

Bobst wil met Nuova Gidue groeien in labelmarkt

Nuova Gidue, met 60 medewerkers en een omzet van 31 miljoen euro, staat bekend om haar innovatieve offset en flexo smalbaanpersen. Het bedrijf won begin mei een Flexographic Technical Association (FTA) Award voor haar Digital Flexo Excellence concept en loopt ook voorop in het streven naar een standaard voor zevenkleurendruk in de verpakkingsindustrie.

Bobst, dat tevens de optie heeft om ook de resterende aandelen van Nuova Gidue nog over te nemen, voorziet een perfecte aanvulling op haar bestaande portfolio.