Uit het vorig jaar verscheen 'Insight Report' van Canon bleek dat weliswaar 87 procent van alle Europese organisaties drukwerk een belangrijk onderdeel van de communicatiemix vindt, maar ook dat slechts een op tien de eigenlijke effectiviteit van drukwerk onderzoekt. Om de daadwerkelijke return on investment inzichtelijk te maken, ontwikkelde Canon een 'ROI calculator'. Op basis van door Canon verzameld cijfermateriaal, statistieken en onderzoek, kan een drukkerij met deze calculator het te verwachten resultaat van bijvoorbeeld een gepersonaliseerde mailing of een cross media campagne in kaart brengen. Op deze manier worden zowel de prestaties als de kosteneffectiviteit van het drukwerk geoptimaliseerd.

Uit het vorig jaar verscheen 'Insight Report' van Canon bleek dat weliswaar 87 procent van alle Europese organisaties drukwerk een belangrijk onderdeel van de communicatiemix vindt, maar ook dat slechts een op tien de eigenlijke effectiviteit van drukwerk onderzoekt. Om de daadwerkelijke return on investment inzichtelijk te maken, ontwikkelde Canon een 'ROI calculator'. Op basis van door Canon verzameld cijfermateriaal, statistieken en onderzoek, kan een drukkerij met deze calculator het te verwachten resultaat van bijvoorbeeld een gepersonaliseerde mailing of een cross media campagne in kaart brengen. Op deze manier worden zowel de prestaties als de kosteneffectiviteit van het drukwerk geoptimaliseerd.