Cewe Color, dat een van de grootste parken digitale persen in Europa exploiteert, had in 2012 al een record gevestigd met 5,6 miljoen verkochte albums en een omzet die voor het eerst boven 500 miljoen euro uitsteeg. De exploitatiewinst (EBIT) bedroeg 30 miljoen euro.

Hoewel het eerste kwartaal traditioneel een zwakke periode is - de piek van de eindejaarsfeesten is voorbij - ging Cewe in 2013 toch op zijn elan voort. De kwartaalomzet is gestegen tot 106,6 miljoen euro, 11,6% meer dan in het eerste kwartaal 2012. Cewe Color moest over het eerste kwartaal van 2013 wel een negatieve EBIT slikken (- 6,4 miljoen euro), die is echter op rekening te schrijven van uitzonderlijke uitgaven. Voor heel 2013 verwacht Cewe Color een omzet tussen 510 en 530 miljoen euro.

Wie de gedetailleerde cijfers analyseert, merkt dat de groei van de kwartaalresultaten te danken is aan de fotoalbums (+ 12,7%), goed voor driekwart van de activiteiten, en aan de ontwikkeling van nieuwe drukactiviteiten online. Na de overname van Saxoprint in februari 2012 zijn die bijna verdubbeld tot net geen 13 miljoen euro.

Cewe Color, dat een van de grootste parken digitale persen in Europa exploiteert, had in 2012 al een record gevestigd met 5,6 miljoen verkochte albums en een omzet die voor het eerst boven 500 miljoen euro uitsteeg. De exploitatiewinst (EBIT) bedroeg 30 miljoen euro. Hoewel het eerste kwartaal traditioneel een zwakke periode is - de piek van de eindejaarsfeesten is voorbij - ging Cewe in 2013 toch op zijn elan voort. De kwartaalomzet is gestegen tot 106,6 miljoen euro, 11,6% meer dan in het eerste kwartaal 2012. Cewe Color moest over het eerste kwartaal van 2013 wel een negatieve EBIT slikken (- 6,4 miljoen euro), die is echter op rekening te schrijven van uitzonderlijke uitgaven. Voor heel 2013 verwacht Cewe Color een omzet tussen 510 en 530 miljoen euro. Wie de gedetailleerde cijfers analyseert, merkt dat de groei van de kwartaalresultaten te danken is aan de fotoalbums (+ 12,7%), goed voor driekwart van de activiteiten, en aan de ontwikkeling van nieuwe drukactiviteiten online. Na de overname van Saxoprint in februari 2012 zijn die bijna verdubbeld tot net geen 13 miljoen euro.