Chili publish lanceert Universal Graphics Engine

12/03/18 om 11:06 - Bijgewerkt om 11:04

Het Belgisch grafisch softwarebedrijf Chili publish lanceerde vorige woensdag 7 maart, zijn Universal Graphics Engine op een internationaal evenement voor klanten en stakeholders in Amsterdam.

Chili publish lanceert Universal Graphics Engine

"De naam 'Universal Graphics Engine' moet aan potentiële klanten en de klanten van onze klanten duidelijker maken wat je met onze software allemaal kan," zei CEO Kevin Goeminne (foto) op het evenement Spicy talks. 'Universal Graphics Engine' is echter niet alleen een sexy ingreep, er worden ook continu nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan de browser-gebaseerde editing tool van Chili publish waaronder (in september) een plug-in voor Adobe Illustrator naast de al bestaande plug-in voor Adobe Indesign.

De focus blijft dezelfde: de 'Universal Graphics Engine' is een template-gestuurde online document oplossing voor de creatie van flyers, brochures, labels, verpakkingen, fysieke posters, web-banners, enz. Het grote voordeel ervan is dat klanten en eindklanten zelf aan de knoppen zitten, design-stijlelementen voor uniformiteitsdoeleinden kunnen verankerd worden (brand uniformity) en de outputdata automatisch voor de verschillende kanalen worden gegenereerd. Binnen het uitdeinende eco-syteem van Chili publish is het mogelijk om zeer snel duizenden verschillende documenten met variabele elementen te ontwerpen en er productieklare files voor te genereren. Ook grote merkeneigenaars zoals Coca-Cola maken inmiddels gebruik van de oplossing van de Belgische softwareontwikkelaar.

Een nieuwe tool is die waarbij een document automatisch kan worden omgezet naar nieuwe formaten (een 1/1 naar een OE verticaal, een gedrukte advertentie naar een webbanner-formaat of een geprinte poster, enz.).

Industrie 4.0. en de ermee samenhangende automatisatie, zorgen ervoor dat Chili publish de wind in de zeilen heeft. Kevin Goeminne zegt dat het bedrijf groeit met dubbele cijfers en dat de laatste 6 maanden twintig nieuwe mensen werden aangeworven. Chili publish heeft wereldwijd ongeveer 330 verschillende bedrijven als klant.

Om en bij de 200 deelnemers waren op Spicy talks aanwezig waaronder een niet onbelangrijk aantal deelnemers uit de V.S. Het evenement was een mix van algemene keynote sprekers, technische gebruikerssessies van Chili publish en technologiepartners, presentaties en inspirerende verhalen van klanten die een succesvolle business uitbouwden met de software van Chili publish.