Christophe Segaert, de nieuwe CEO van de groep Artoos

28/01/13 om 00:00 - Bijgewerkt op 27/01/13 om 23:59

Bron: Grafisch Nieuws

Bijna twintig jaar nadat hij de leiding van het familiebedrijf overgenomen had, geeft Jos Artoos op zijn beurt de fakkel door. Christophe Segaert is hem vorige week als CEO opgevolgd.

Christophe Segaert, de nieuwe CEO van de groep Artoos

De 46-jarige Christophe Segaert is handelsingenieur (afgestudeerd aan het Solvay-Instituut) en heeft 20 jaar managementervaring in bedrijven die - net zoals Artoos Communicatiegroep vandaag - geconfronteerd werden met grote uitdagingen op het vlak van marktverandering en groei.

Na een eerste internationale ervaring bij Dupont de Nemours (Printing & Publishing) stapte Christophe Segaert naar Belgacom over. Van 1996 tot 2003 oefende hij er eerst verschillende marketingfuncties uit, waarna hij er twee jaar directeur marketingcommunicatie, consumer en business was. Van 2004 tot 2011 zette hij zijn carrière voort bij bpost waar hij als Business Development Director gedurende 3 jaar verantwoordelijk was voor het ontwikkelen van nieuwe strategische activiteiten. Nadien gaf hij als CEO en gedelegeerd bestuurder leiding aan twee zelfstandige vennootschappen van bpost, Deltamedia en eXbo.

Het afgelopen jaar bood Christophe Segaert zijn rijke ervaring op het vlak van marketingcommunicatie en management aan als zelfstandig consultant, gespecialiseerd in strategiebepaling en transformatieprogramma's voor KMO's en grote bedrijven.

Jos Artoos stond sinds mei 1994 aan het hoofd van het familiebedrijf dat in 1946 in Kampenhout opgericht was. Hij blijft voorzitter van de raad van bestuur.

Lees meer over: