"On n'est pas des pigeons" is het consumentenmagazine van de RTBF dat zijn onderwerpen op een lichtjes 'absurde, pertinente en impertinente' manier behandelt. De uitzending maakt niet zonder enige humor het verschil tussen wat nuttig en wat futiel is. Pierre Delferrière, gedelegeerd bestuurder van de site 'before2buy.be', was te gast in de uitzending van maandag 12 mei om er het concept van zijn site te verdedigen. Die is gebaseerd op de gedrukte nationale reclame en de adverteerder kan er al zijn gedrukte promoties online plaatsen. De consument van zijn kant kan zijn eigen virtuele brievenbus samenstellen door, per geografische zone, alle reclame in de vorm van folders, catalogi of waardebonnen te doorzoeken.

Tijdens het traditionele duel kreeg Pierre Delferrière 3 minuten de tijd om de relevantie van zijn site 'before2buy' aan te tonen door op de kritische vragen van Christophe Bourdon te antwoorden. Bijvoorbeeld: "Ik krijg al folders in mijn brievenbus, waarom zou ik ze ook op het internet opzoeken?" of "Wat is het voordeel om vrijwillig reclame op het internet te bekijken? Is dat niet hetzelfde als mijn spammails lezen?" De uitdaging is geen lachertje, maar Pierre Delferrière stond meer dan behoorlijk zijn mannetje. Hij legde meer bepaald uit dat de site de consument de mogelijkheid geeft om alleen maar de promoties die hem interesseren, te bekijken. En dat op het moment en de plek die hij verkiest. "Het is een instrument dat het mogelijk maakt om verscheidene folders te vergelijken met een zoekfunctie op basis van sleutelwoorden," besluit Pierre Delferrière.

De site 'before2buy' die in november 2013 voorgesteld werd, trekt ongeveer 11.000 bezoekers per maand aan. Volgens Pierre Delferrière heeft hij dankzij zijn televisieoptreden een nieuw record gevestigd: 3.300 bezoekers in 24 uur.

De uitzending "On n'est pas des pigeons" rakelde wel een vraag op die onbeantwoord gebleven is: "Moeten we de reclame op papier afschaffen?"

De uitzending bekijken kan op:

https://www.youtube.com/watch?v=DsIYiDgcBHM

"On n'est pas des pigeons" is het consumentenmagazine van de RTBF dat zijn onderwerpen op een lichtjes 'absurde, pertinente en impertinente' manier behandelt. De uitzending maakt niet zonder enige humor het verschil tussen wat nuttig en wat futiel is. Pierre Delferrière, gedelegeerd bestuurder van de site 'before2buy.be', was te gast in de uitzending van maandag 12 mei om er het concept van zijn site te verdedigen. Die is gebaseerd op de gedrukte nationale reclame en de adverteerder kan er al zijn gedrukte promoties online plaatsen. De consument van zijn kant kan zijn eigen virtuele brievenbus samenstellen door, per geografische zone, alle reclame in de vorm van folders, catalogi of waardebonnen te doorzoeken.Tijdens het traditionele duel kreeg Pierre Delferrière 3 minuten de tijd om de relevantie van zijn site 'before2buy' aan te tonen door op de kritische vragen van Christophe Bourdon te antwoorden. Bijvoorbeeld: "Ik krijg al folders in mijn brievenbus, waarom zou ik ze ook op het internet opzoeken?" of "Wat is het voordeel om vrijwillig reclame op het internet te bekijken? Is dat niet hetzelfde als mijn spammails lezen?" De uitdaging is geen lachertje, maar Pierre Delferrière stond meer dan behoorlijk zijn mannetje. Hij legde meer bepaald uit dat de site de consument de mogelijkheid geeft om alleen maar de promoties die hem interesseren, te bekijken. En dat op het moment en de plek die hij verkiest. "Het is een instrument dat het mogelijk maakt om verscheidene folders te vergelijken met een zoekfunctie op basis van sleutelwoorden," besluit Pierre Delferrière.De site 'before2buy' die in november 2013 voorgesteld werd, trekt ongeveer 11.000 bezoekers per maand aan. Volgens Pierre Delferrière heeft hij dankzij zijn televisieoptreden een nieuw record gevestigd: 3.300 bezoekers in 24 uur.De uitzending "On n'est pas des pigeons" rakelde wel een vraag op die onbeantwoord gebleven is: "Moeten we de reclame op papier afschaffen?"De uitzending bekijken kan op:https://www.youtube.com/watch?v=DsIYiDgcBHM