De IKEA-catalogus 2017 krijgt de allure van een tijdschrift

12/09/16 om 00:10 - Bijgewerkt om 00:10

De catalogus van Ikea is een van de meest gelezen publicaties ter wereld. Voor het seizoen 2017 verandert het Zweedse merk de redactionele aanpak en maakt het meer werk van de marketing van de inhoud. Tegelijk worden er ook verhalen en reportages in de catalogus opgenomen. En daar blijft het niet bij - er werd ook nog een app van de catalogus ontwikkeld.

De IKEA-catalogus 2017 krijgt de allure van een tijdschrift

Vanaf woensdag 7 september is de nieuwe catalogus in alle Belgische vestigingen van Ikea beschikbaar. "Naast producten vind je in deze catalogus dan ook reportages en hier en daar een blik in het leven van mensen," lezen we in het redactioneel van de nieuwe catalogus. Of moeten we veeleer 'magalogus' zeggen. De editie 2017 van de Ikea-catalogus neemt immers de allure van een magazine of tijdschrift aan: het ruime productgamma van het Zweedse merk wordt in 13 reportages over het hedendaagse leven en met decoratie-ideeën voorgesteld.

Naast de gedrukte versie brengt Ikea ook de app IKEA Catalogus voor smartphones of tablets (iOS/Android) uit. Die app is een uitgebreide versie van de gedrukte en online catalogus. Hij bevat immers meer foto's, o.a. met zoomfuncties, en audiovisuele mogelijkheden. In video's worden meer bepaald producten, medewerkers, enz. voorgesteld.

De Ikea-catalogus 2017 wordt in meer dan 30 talen en 48 landen uitgebracht. In België en Luxemburg belandt de catalogus in de brievenbussen van meer dan 4 miljoen gezinnen. In totaal worden er in de hele wereld 211 miljoen exemplaren van de catalogus gedrukt op papier met FSC-certificaat.

Lees meer over: