De Ipex wordt kleiner en multimediaal

04/02/13 om 00:00 - Bijgewerkt op 03/02/13 om 23:59

Bron: Grafisch Nieuws

De voorbije maanden hebben heel wat grote exposanten voor de Ipex 2014 afgezegd. De organisatoren waren dus wel verplicht om te reageren en hebben een nieuwe formule aangekondigd die aan de 'veranderingsdynamiek van het drukwerk' aangepast is.

De Ipex wordt kleiner en multimediaal

De Ipex wordt nu als een evenement voor 'drukwerk, marketing en digitale communicatie' geprofileerd. In die optiek integreert de Ipex ook Cross Media, een initiatief waar de organisatoren van de Ipex vorig jaar mee van start gegaan zijn en dat zich in de eerste plaats tot de opdrachtgevers richt - een aanpak die sterke herinneringen oproept aan de beurs digi:media die de promotors van de drupa bedacht hadden. Parallel daarmee ruimt de Ipex ook plaats in voor de World Print Summit, die tijdens de beursvoormiddagen een reeks van lezingen programmeert.

Daarnaast hebben de organisatoren nog de tentoonstellingsruimte van 100.000 tot 60.000 m² verminderd. Ook de duur van de Ipex werd ingekort: het evenement dat in het beurscomplex Excel van Londen plaats heeft, duurt nu nog maar zes dagen in plaats van acht, van maandag 24 tot zaterdag 29 maart 2014.

Op de Ipex zullen er zo goed als geen offsetconstructeurs zijn: Heidelberg en Komori hebben zich teruggetrokken, terwijl KBA en manroland zich zelfs niet ingeschreven hadden. HP, Agfa, Xerox, Landa en heel recent nog Kodak hebben ook forfait gegeven.

Lees meer over: