De lokale Amerikaanse reclame groeit meer in digitale media dan in print

21/11/16 om 00:15 - Bijgewerkt om 08:28

Volgens de prognoses van het studiebureau BIA/Kelsey over de lokale reclame in de Verenigde Staten groeien de bestedingen aan online reclame fors terwijl bestedingen aan traditionele en gedrukte reclame een daling vertonen.

De lokale Amerikaanse reclame groeit meer in digitale media dan in print

BIA/Kelsey is een Amerikaans bedrijf dat onderzoek uitvoert en media en lokale reclamebedrijven consultancydiensten en adviezen verleent. Volgens de prognoses die onlangs gepubliceerd werden, stijgen de lokale reclame-inkomsten in 2017 tot 148,8 miljard $ tegenover 145,2 miljard $ in 2016 (waarvan 42,6 miljard $ in online/digitaal). De definitie van lokale reclame die BIA/Kelsey hanteert, omvat alle reclameplatforms waarmee nationale, regionale en lokale handelaars een lokaal publiek kunnen bereiken.

In zijn prognoses voor 2017 verwacht BIA/Kelsey een snellere groei voor de inkomsten uit lokale online/digitale reclame (+13,5%), terwijl de inkomsten uit de traditionele en gedrukte reclame een terugval kennen (-2,4%). Volgens BIA/Kelsey worden de digitale/online inkomsten gecreëerd door online bedrijven die gericht lokale reclame verkopen.

Het studiebureau ziet groei en mogelijkheden in de schermreclame - video's, uitwisseling van content, lokaal zoeken via smartphones (Google/Bing) en e-mails. Volgens BIA/Kelsey steunt de groei van de mailreclame op consumenten die zich op de maillijsten van hun lievelingsmerken inschrijven. Het belang is wederzijds: terwijl de consument op de hoogte gebracht wordt van de nieuwste aanbiedingen en promoties, kunnen de bedrijven geregeld ook producten verkopen.

Lees meer over: