"De markt van de labels en verpakkingen kent een groei van 1 tot 3% bovenop die van het globale GDP," zegt een topman van de Labelexpo Europe-organisatie.

Het aandeel van de zelfklevende etiketten in de labelmarkt bedraagt 40%, shrink sleeves zijn goed voor 18%, een derde van de labels zijn natlijmetiketten maar deze laatste markt daalt, zij het niet spectaculair.

Digitaal gedrukte etiketten vertegenwoordigen 9,7% van de totaal gerealiseerde marktwaarde met etiketten in Europa. Het opwaartse groeipotentieel is dus groot. 76% van de digitaal geproduceerde etiketten wordt met tonerdruk, 24% met inkjet/hybride druktechnieken gerealiseerd. Digitale veredeling is een trend. Het formaat van smalle of bredere persen wordt gebruikt als argument in de concurrentiestrijd. Flexo blijft de overheersende druktechniek voor etiketten.

"De markt van de labels en verpakkingen kent een groei van 1 tot 3% bovenop die van het globale GDP," zegt een topman van de Labelexpo Europe-organisatie. Het aandeel van de zelfklevende etiketten in de labelmarkt bedraagt 40%, shrink sleeves zijn goed voor 18%, een derde van de labels zijn natlijmetiketten maar deze laatste markt daalt, zij het niet spectaculair.Digitaal gedrukte etiketten vertegenwoordigen 9,7% van de totaal gerealiseerde marktwaarde met etiketten in Europa. Het opwaartse groeipotentieel is dus groot. 76% van de digitaal geproduceerde etiketten wordt met tonerdruk, 24% met inkjet/hybride druktechnieken gerealiseerd. Digitale veredeling is een trend. Het formaat van smalle of bredere persen wordt gebruikt als argument in de concurrentiestrijd. Flexo blijft de overheersende druktechniek voor etiketten.