Direct Mail Cuckoo Award voor de Neckerman Vakantiekrant

27/05/13 om 00:00 - Bijgewerkt op 26/05/13 om 23:59

Bron: Grafisch Nieuws

Vorige week donderdag zijn in Autoworld Brussel de twaalf Cuckoo Awards voor de beste direct marketing campagnes in verschillende categorieën uitgereikt. De Awards zijn een initiatief van de Belgian Direct Marketing Association (bdma).

Direct Mail Cuckoo Award voor de Neckerman Vakantiekrant

In de categorie 'Direct mail' ging de hoogste onderscheiding naar de Neckerman Vakantiekrant, een gepersonaliseerde direct mail waarmee de Thomas Cook Group zijn merk Neckerman top of mind bracht tijdens de boekings- en beslissingsfase van de klant. Thomas Cook splitste de actie toe op klanten die de vorige twee jaren hun zomervakantie in de vroegperiode hadden geboekt en dat in het campagnejaar nog niet deden.

De direct mail bestond uit een gepersonaliseerde vakantiekrant die inspeelde op de laatste drie reisbestemmingen van de klant, een persoonlijke Neckerman-horoscoop aan de hand van de geboortedatum van de geadresseerde en een extra kinderbijlage bij het segment van de families. Via de Facebookpagina volgde nog een bijkomende zoekwedstrijd.

Dit alles leidde tot een verhoogde boekingsrespons in de 92 vakantiewinkels. De "response rate" (het meetbare resultaat) van de direct mail was een belangrijk criterium in de beoordeling van de jury. Andere belangrijke criteria waren communicatiestrategie, creativiteit en ethiek en respect voor de consument.

Lees meer over: