Uit onderzoek van het National Association for Printing Leadership (NAPL) Research Center onder Amerikaanse drukkerijen die web-to-print diensten aanbieden, blijkt dat ruim 80 procent teleurgesteld is over de resultaten. Bij bijna 93 procent van de drukkerijen maakt slechts 20 procent of minder van de klanten er gebruik van, bij 58 procent van de drukkerijen is dat zelfs slechts 5 procent van de klanten. Het gebruik beperkt zich bovendien tot vooral het aanmaken en doorgeven van opdrachten en het verzenden van bestanden. Slechts een derde van de gebruikers past ook de mogelijkheden toe om bestanden te controleren, opdrachten automatisch te plannen en te volgen of elektronische betalingen te verrichten.

Uit onderzoek van het National Association for Printing Leadership (NAPL) Research Center onder Amerikaanse drukkerijen die web-to-print diensten aanbieden, blijkt dat ruim 80 procent teleurgesteld is over de resultaten. Bij bijna 93 procent van de drukkerijen maakt slechts 20 procent of minder van de klanten er gebruik van, bij 58 procent van de drukkerijen is dat zelfs slechts 5 procent van de klanten. Het gebruik beperkt zich bovendien tot vooral het aanmaken en doorgeven van opdrachten en het verzenden van bestanden. Slechts een derde van de gebruikers past ook de mogelijkheden toe om bestanden te controleren, opdrachten automatisch te plannen en te volgen of elektronische betalingen te verrichten.