De nieuwe vestiging gaat onder de naam Drukwerkdeal Production van start. In Deventer is ook de textieldrukkerij van het e-commercebedrijf gevestigd. Drukwerkdeal en het moederbedrijf Printdeal maken met Vistaprint deel uit van Cimpress.

De nieuwe investeringen kaderen in de grote groeiverwachtingen voor grafische e-commerce. Het aandeel van het online printvolume zal volgens e-business branchespecialist Bernd Zipper in West-Europa alleen al stijgen van 17 % in 2015 naar 42 % in 2020 (lees Grafisch Nieuws 7, pagina 26). Het verklaart ook de opstart van nieuwe grafische e-commerce platformen de laatste maanden. Duitsland telt het grootste aantal internetdrukkerijen met een betekenisvolle omvang. Ze zijn allen actief op Europese schaal. Een nieuwkomer is er Printworld.de, die met een verkoopsteam op de baan de klanten actief bewerkt om te bestellen via haar e-commerce platform.

Een andere nieuwe speler, een Nederlands initiatief, is Happyprinting. Het is een drukwerk- en printplatform voor zakelijke gebruikers dat zich wil onderscheiden door persoonlijke service. Het bedrijf gaat niet zelf drukken maar investeerde in zijn internationale kansen door meer dan twintig domeinnamen aan te kopen in grote economieën waaronder die van de VS, China, India en Braziliê

De nieuwe vestiging gaat onder de naam Drukwerkdeal Production van start. In Deventer is ook de textieldrukkerij van het e-commercebedrijf gevestigd. Drukwerkdeal en het moederbedrijf Printdeal maken met Vistaprint deel uit van Cimpress.De nieuwe investeringen kaderen in de grote groeiverwachtingen voor grafische e-commerce. Het aandeel van het online printvolume zal volgens e-business branchespecialist Bernd Zipper in West-Europa alleen al stijgen van 17 % in 2015 naar 42 % in 2020 (lees Grafisch Nieuws 7, pagina 26). Het verklaart ook de opstart van nieuwe grafische e-commerce platformen de laatste maanden. Duitsland telt het grootste aantal internetdrukkerijen met een betekenisvolle omvang. Ze zijn allen actief op Europese schaal. Een nieuwkomer is er Printworld.de, die met een verkoopsteam op de baan de klanten actief bewerkt om te bestellen via haar e-commerce platform.Een andere nieuwe speler, een Nederlands initiatief, is Happyprinting. Het is een drukwerk- en printplatform voor zakelijke gebruikers dat zich wil onderscheiden door persoonlijke service. Het bedrijf gaat niet zelf drukken maar investeerde in zijn internationale kansen door meer dan twintig domeinnamen aan te kopen in grote economieën waaronder die van de VS, China, India en Braziliê