De marktonderzoekers stellen onder andere ook vast dat de transitie richting digitaal drukken langzaam maar gestaag vordert. Toch meldt nog altijd bijvoorbeeld slechts 12 procent van de verpakkingsdrukkerijen dat meer dan 25 procent van de omzet van digitale persen komt. De investeringsplannen in die sector wijzen niet op een aanstaande omslag: flexo staat er op de eerste plek van het verlanglijstje, gevolgd door vellenoffset. Dat ligt anders bij de handelsdrukkerijen: daar gaat de grootste interesse uit naar tonergebaseerde vellenprinters, gevolgd door vellenoffset en daarna inkjet grootformaat.

De marktonderzoekers stellen onder andere ook vast dat de transitie richting digitaal drukken langzaam maar gestaag vordert. Toch meldt nog altijd bijvoorbeeld slechts 12 procent van de verpakkingsdrukkerijen dat meer dan 25 procent van de omzet van digitale persen komt. De investeringsplannen in die sector wijzen niet op een aanstaande omslag: flexo staat er op de eerste plek van het verlanglijstje, gevolgd door vellenoffset. Dat ligt anders bij de handelsdrukkerijen: daar gaat de grootste interesse uit naar tonergebaseerde vellenprinters, gevolgd door vellenoffset en daarna inkjet grootformaat.