'100 In Zicht' is een initiatief van Bart De Bondt, de voormalige directeur-generaal van ING Insurance Belgium, die al meerdere werken over zelfontplooiing geschreven heeft, en van Ron Maes die aan het hoofd van een HR-bureau staat. Op het netwerk LinkedIn hebben ze honderd virtuele 'vrienden' rond zich verzameld die elk een bijzonder moment uit hun leven beschrijven dat ze wilden delen.

Het project werd door crowdfunding op de sociale netwerken gefinancierd. In amper een week tijd slaagden de promotors erin om de noodzakelijke 15.000 euro bij elkaar te brengen. En ze rekenen ook op de sociale netwerken om van het boek een heuse bestseller te maken. De auteurs vormen hun eigen 'marketingmachine' en hebben al een duizendtal boeken verkocht. Via Twitter, Facebook en andere LinkedIn-netwerken hebben ze direct toegang tot meer dan 30.000 potentiële lezers en tot nog eens minstens 5 miljoen 'vrienden van vrienden'.

De inkomsten uit de verkoop worden aan een goed doel geschonken. In dit geval hebben de auteurs gekozen voor de Vlaamse vzw 'Moeders voor moeders' die zich voor gezinnen in moeilijkheden inzet. De vereniging is meer bepaald bekend omdat ze in Antwerpen een 'babyschuif' geopend heeft.

Het initiatief heeft ook een website (Het Grote Boekexperiment) waarop kandidaat-schrijvers uitgenodigd worden om hun 'inzicht' te schrijven. Er wordt immers al aan een tweede deel gedacht ...

'100 In Zicht' is een initiatief van Bart De Bondt, de voormalige directeur-generaal van ING Insurance Belgium, die al meerdere werken over zelfontplooiing geschreven heeft, en van Ron Maes die aan het hoofd van een HR-bureau staat. Op het netwerk LinkedIn hebben ze honderd virtuele 'vrienden' rond zich verzameld die elk een bijzonder moment uit hun leven beschrijven dat ze wilden delen. Het project werd door crowdfunding op de sociale netwerken gefinancierd. In amper een week tijd slaagden de promotors erin om de noodzakelijke 15.000 euro bij elkaar te brengen. En ze rekenen ook op de sociale netwerken om van het boek een heuse bestseller te maken. De auteurs vormen hun eigen 'marketingmachine' en hebben al een duizendtal boeken verkocht. Via Twitter, Facebook en andere LinkedIn-netwerken hebben ze direct toegang tot meer dan 30.000 potentiële lezers en tot nog eens minstens 5 miljoen 'vrienden van vrienden'.De inkomsten uit de verkoop worden aan een goed doel geschonken. In dit geval hebben de auteurs gekozen voor de Vlaamse vzw 'Moeders voor moeders' die zich voor gezinnen in moeilijkheden inzet. De vereniging is meer bepaald bekend omdat ze in Antwerpen een 'babyschuif' geopend heeft. Het initiatief heeft ook een website (Het Grote Boekexperiment) waarop kandidaat-schrijvers uitgenodigd worden om hun 'inzicht' te schrijven. Er wordt immers al aan een tweede deel gedacht ...