Tegen de trend van de digitalisering in heeft Guy Salens er voor gekozen om een traditioneel product uit de papiersector een nieuw kleedje te bezorgen. "Het product dat we willen verkopen, moet het beste van twee werelden samenbrengen: het duurzame vanuit de traditionele print met daarbij een integratie van digitale interactiviteit. Ondanks het gebruik van allerlei digitale toestellen, zoals computers, laptops, smartphones en tablets, merken we immers dat mensen - professioneel of in hun vrije tijd - nog altijd een notaboek appreciëren om te schrijven, te kribbelen en te tekenen."

De McGrid notaboekjes tellen 160 pagina's (160 x 210 mm). Ze zijn voorzien van een Wire-O binding en van een gestructureerde omslag op FSC-papier. De notaboekjes die via een website aangeboden worden, zijn in eerste instantie ontworpen voor bedrijven, die ze als relatiegeschenk aan hun klanten en medewerkers kunnen geven. Ze zijn beschikbaar vanaf 50 exemplaren en kunnen aan de grafische identiteit van de bedrijfsklant aangepast worden. Klanten kunnen ook pagina's opnemen met gegevens van en informatie over hun bedrijf. Voor de binnenpagina's hebben de klanten de keuze uit verschillende grids (patronen - blanco, gelijnd, ruitjes, pixels), of als ze dat wensen, kunnen ze zelfs een eigen grid laten ontwerpen.

De eerste collectie, McGrid Corporate, wordt wellicht vanaf de herfst 2013 door twee andere collecties gevolgd: McGrid Retail in een reeks van vaste kleuren, en te vinden in een aantal vaste en online winkelpunten; en McGrid Individual, online te koop vanaf één exemplaar en verstuurd per post.

Om de notaboeken te vervaardigen, werkt Salens Communicatie samen met drukkerij DeBie in Duffel en haar dochteronderneming Stockmans Kalenders.

Tegen de trend van de digitalisering in heeft Guy Salens er voor gekozen om een traditioneel product uit de papiersector een nieuw kleedje te bezorgen. "Het product dat we willen verkopen, moet het beste van twee werelden samenbrengen: het duurzame vanuit de traditionele print met daarbij een integratie van digitale interactiviteit. Ondanks het gebruik van allerlei digitale toestellen, zoals computers, laptops, smartphones en tablets, merken we immers dat mensen - professioneel of in hun vrije tijd - nog altijd een notaboek appreciëren om te schrijven, te kribbelen en te tekenen." De McGrid notaboekjes tellen 160 pagina's (160 x 210 mm). Ze zijn voorzien van een Wire-O binding en van een gestructureerde omslag op FSC-papier. De notaboekjes die via een website aangeboden worden, zijn in eerste instantie ontworpen voor bedrijven, die ze als relatiegeschenk aan hun klanten en medewerkers kunnen geven. Ze zijn beschikbaar vanaf 50 exemplaren en kunnen aan de grafische identiteit van de bedrijfsklant aangepast worden. Klanten kunnen ook pagina's opnemen met gegevens van en informatie over hun bedrijf. Voor de binnenpagina's hebben de klanten de keuze uit verschillende grids (patronen - blanco, gelijnd, ruitjes, pixels), of als ze dat wensen, kunnen ze zelfs een eigen grid laten ontwerpen.De eerste collectie, McGrid Corporate, wordt wellicht vanaf de herfst 2013 door twee andere collecties gevolgd: McGrid Retail in een reeks van vaste kleuren, en te vinden in een aantal vaste en online winkelpunten; en McGrid Individual, online te koop vanaf één exemplaar en verstuurd per post. Om de notaboeken te vervaardigen, werkt Salens Communicatie samen met drukkerij DeBie in Duffel en haar dochteronderneming Stockmans Kalenders.