Komori Europa organiseerde vorige week een succesvol Open Huis onder het motto 'H-UV, the full range'. Satoshi Mochida, de president en COO van Komori, reisde speciaal voor het evenement af vanuit Japan naar het hoofdkwartier in Utrecht (Nederland): "Na Japan is Europa onze beste H-UV markt. Van de meer dan 700 Komori persen met H-UV wereldwijd, staan er 175 hier."
Komori greep het tweedaagse evenement aan om het publiek, dat uit heel Europa naar Utrecht kwam, op een drietal 40-inch persen de verschillende versnelde drogingstechnieken te demonstreren: zowel UV als H-UV en H-UV LED. Telkens is het drukwerk direct na het drukken volledig droog en klaar voor verdere verwerking, maar de technieken verschillen onderling toch wel degelijk. In een seminar werden alle eigenschappen verder toegelicht.
In ons land koos Tom 't Kint van drukkerij Jobert eerder dit jaar voor een Komori-pers met H-UV droging. Hij vertelde in de vorige editie van Grafisch Nieuws over die keuze: "De investering in de Komori pers met H-UV droging is voor ons bedrijf een belangrijke stap om de online drukkers weerwerk te kunnen bieden. We kiezen er duidelijk voor om een conventionele drukkerij te zijn met vernieuwende technieken. Dat is ook wat onze klanten vragen. We kiezen niet voor mega-oplages, maar voor flexibiliteit, voor snel leveren en voor korte doorlooptijden.
Komori greep het tweedaagse evenement aan om het publiek, dat uit heel Europa naar Utrecht kwam, op een drietal 40-inch persen de verschillende versnelde drogingstechnieken te demonstreren: zowel UV als H-UV en H-UV LED. Telkens is het drukwerk direct na het drukken volledig droog en klaar voor verdere verwerking, maar de technieken verschillen onderling toch wel degelijk. In een seminar werden alle eigenschappen verder toegelicht. In ons land koos Tom 't Kint van drukkerij Jobert eerder dit jaar voor een Komori-pers met H-UV droging. Hij vertelde in de vorige editie van Grafisch Nieuws over die keuze: "De investering in de Komori pers met H-UV droging is voor ons bedrijf een belangrijke stap om de online drukkers weerwerk te kunnen bieden. We kiezen er duidelijk voor om een conventionele drukkerij te zijn met vernieuwende technieken. Dat is ook wat onze klanten vragen. We kiezen niet voor mega-oplages, maar voor flexibiliteit, voor snel leveren en voor korte doorlooptijden.