Facebook zoekt samenwerking met media voor nieuwe functie

12/12/16 om 00:10 - Bijgewerkt om 09:07

Facebook werkt aan een nieuwe functie waarbij lijsten met geselecteerde content van bepaalde media- en entertainmentbedrijven direct in het nieuwsoverzicht van gebruikers wordt getoond. Dat meldt Business Insider op basis van twee bronnen en interne documenten.

Facebook zoekt samenwerking met media voor nieuwe functie

© foto Reuters

De functie heeft de naam Collections gekregen. De functie lijkt op Discover van Snapchat, waarin onder meer nieuwsberichten, video's en andere content wordt getoond die zijn aangedragen door zelf uitgezochte mediapartners.

Facebook zou de afgelopen weken media- en entertainmentbedrijven hebben benaderd om content te creëren voor Collections. Op welke termijn de functie beschikbaar moet komen, werd daarbij niet aangegeven. Een woordvoerder van Facebook wil geen commentaar geven op het bericht.

Kritiek op Facebook

De afgelopen tijd was er veel kritiek op Facebook, dat moeite heeft om kwalitatief goede content van de gevestigde media te onderscheiden van de overvloed aan nepnieuws dat rondgaat op het sociale netwerk. Zo was er veel kritiek op het bedrijf vanwege de rol van Facebook bij de verspreiding van nepnieuws gedurende de presidentsverkiezingen in de VS.

(ANP/WK)

Lees meer over:

Deze website maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen, stemt u in met ons cookie-beleid. Meer info