'Pulp' is het nieuwe, driemaandelijkse klantentijdschrift van Fedrigoni waarin via mensen en technieken de wereld van het papier belicht wordt. Het tijdschrift dat in Italië door de papierfabrikant vervaardigd wordt, werd in Londen ontworpen door de ploeg van 'Eye', het tijdschrift voor grafische design. De redactie van 'Pulp' behandelt uiteenlopende thema's zoals druktechnieken, lettertypes, illustraties, archivering of nog figuren uit de grafische sector. Fred Haines, verkoopdirecteur bij Fedrigoni voor het Verenigd Koninkrijk en Ierland, vertelde PrintWeek dat het tijdschrift bij de klanten van Fedrigoni in 60 landen gedistribueerd wordt. Pulp bevat bijdragen in het Engels en het Italiaans.

Het hoofdartikel van het eerste nummer is aan de digitale druk gewijd. Enkele Engelse drukkers spreken over de manier waarop de nieuwe technologie hun activiteiten beïnvloedt, over de mogelijke ontwikkelingen, of nog over het belang van de papierkeuze. De volgende bijdragen in het nummer zetten medewerkers van grafische bedrijven of van Fedrigoni zelf in de schijnwerpers.

De drukvoorbereiding van het nummer - 68 pagina's en vier omslagpagina's - is door Dawkins Colour in Londen uitgevoerd. Intergrafica, een Italiaanse drukkerij in de buurt van de zetel van Fedrigoni in Verona, stond in voor de druk.

Via de uiteenlopende en hoogwaardige bijdragen slaagt het tijdschrift 'Pulp' erin duidelijk te maken waar Fedrigoni goed in is. Het tijdschrift blijft uiteraard een reclamemiddel voor de papierfabrikant, zonder dat het echter op een verkoopbrochure gaat lijken. Het tijdschrift wordt gedrukt op een ruime waaier papiersoorten met uiteenlopende afwerkingen, in het formaat 24 x 16 cm.

Een exemplaar kunt u aanvragen op het e-mailadres: info@fedrigoni.be

Bron: Fedrigoni Tumblr, PrintWeek

'Pulp' is het nieuwe, driemaandelijkse klantentijdschrift van Fedrigoni waarin via mensen en technieken de wereld van het papier belicht wordt. Het tijdschrift dat in Italië door de papierfabrikant vervaardigd wordt, werd in Londen ontworpen door de ploeg van 'Eye', het tijdschrift voor grafische design. De redactie van 'Pulp' behandelt uiteenlopende thema's zoals druktechnieken, lettertypes, illustraties, archivering of nog figuren uit de grafische sector. Fred Haines, verkoopdirecteur bij Fedrigoni voor het Verenigd Koninkrijk en Ierland, vertelde PrintWeek dat het tijdschrift bij de klanten van Fedrigoni in 60 landen gedistribueerd wordt. Pulp bevat bijdragen in het Engels en het Italiaans. Het hoofdartikel van het eerste nummer is aan de digitale druk gewijd. Enkele Engelse drukkers spreken over de manier waarop de nieuwe technologie hun activiteiten beïnvloedt, over de mogelijke ontwikkelingen, of nog over het belang van de papierkeuze. De volgende bijdragen in het nummer zetten medewerkers van grafische bedrijven of van Fedrigoni zelf in de schijnwerpers.De drukvoorbereiding van het nummer - 68 pagina's en vier omslagpagina's - is door Dawkins Colour in Londen uitgevoerd. Intergrafica, een Italiaanse drukkerij in de buurt van de zetel van Fedrigoni in Verona, stond in voor de druk.Via de uiteenlopende en hoogwaardige bijdragen slaagt het tijdschrift 'Pulp' erin duidelijk te maken waar Fedrigoni goed in is. Het tijdschrift blijft uiteraard een reclamemiddel voor de papierfabrikant, zonder dat het echter op een verkoopbrochure gaat lijken. Het tijdschrift wordt gedrukt op een ruime waaier papiersoorten met uiteenlopende afwerkingen, in het formaat 24 x 16 cm. Een exemplaar kunt u aanvragen op het e-mailadres: info@fedrigoni.be Bron: Fedrigoni Tumblr, PrintWeek