Uit het Deloitte Consumentenonderzoek 2013 dat op 10 september op de Foodretaildag in de kantoren van Deloitte in Nederland aan de orde kwam, blijkt dat de folder een belangrijk middel blijft in de strijd om de klant.
De consument gebruikt de folder met aanbiedingen meer dan in voorgaande jaren. In 2011 oriënteerde 64% procent van de consumenten zich via de folder, in 2012 was dat 66% en tijdens het onderzoek in 2013 blijkt 71% van de consumenten de folder er bij te pakken om te zien waar de koopjes te halen zijn. Ook advertenties werden vaker bekeken; 15% in 2013 ten opzichte van 12% in 2012. Internetsites groeien ook als bron, maar wel langzaam. In 2013 bekeek 18% de site, terwijl dat in zowel 2012 en 2011 17% was. Een andere bron die groeit is de nieuwsbrief, van 10% in 2011 tot 12% in 2013. Displaymateriaal speelt ook een belangrijke rol. Daarop kijkt volgens het onderzoek 20% tegenover 18% in 2011.
bron: Deloitte, Graficus
De consument gebruikt de folder met aanbiedingen meer dan in voorgaande jaren. In 2011 oriënteerde 64% procent van de consumenten zich via de folder, in 2012 was dat 66% en tijdens het onderzoek in 2013 blijkt 71% van de consumenten de folder er bij te pakken om te zien waar de koopjes te halen zijn. Ook advertenties werden vaker bekeken; 15% in 2013 ten opzichte van 12% in 2012. Internetsites groeien ook als bron, maar wel langzaam. In 2013 bekeek 18% de site, terwijl dat in zowel 2012 en 2011 17% was. Een andere bron die groeit is de nieuwsbrief, van 10% in 2011 tot 12% in 2013. Displaymateriaal speelt ook een belangrijke rol. Daarop kijkt volgens het onderzoek 20% tegenover 18% in 2011.bron: Deloitte, Graficus