Nog tijdens drupa maakte Heidelberg haar jaarcijfers over het op 31 maart afgesloten boekjaar 2015/2016 bekend: de verkopen stegen met bijna 8 procent naar ruim 2,5 miljard euro, de winstmarge groeide naar bijna 8 procent en er werd eindelijk weer winst gemaakt (28 miljoen euro, tegen een verlies van 72 miljoen euro een jaar eerder).
Heidelberg hoopt die lijn de komende jaren voort te zetten. Volgens topman Stephan Plenz werden tijdens de 11-daagse drupa alvast ruim 1.000 orders over de hele breedte van het portfolio genoteerd.
Heidelberg kondigde in Düsseldorf aan het inkjet-partnerschap met Fujifilm verder te intensiveren. Op de beursvloer werd de gezamenlijk ontwikkelde PrimeFire 106 'positief ontvangen', aldus Plenz. Over daadwerkelijke verkopen van de B1 inkjet vellenpers deed hij geen mededelingen, maar in de VS maakte verpakkingsspecialist Warneke Paper Box (Denver) bekend te hebben getekend voor een eerste exemplaar: "Dit is de beste kwaliteit die we tot nu toe hebben gezien."
Op de foto: Dr. Gerold Linzbach, CEO Heidelberger Druckmaschinen, en Shigetaka Komori, CEO Fujifilm.
Heidelberg hoopt die lijn de komende jaren voort te zetten. Volgens topman Stephan Plenz werden tijdens de 11-daagse drupa alvast ruim 1.000 orders over de hele breedte van het portfolio genoteerd. Heidelberg kondigde in Düsseldorf aan het inkjet-partnerschap met Fujifilm verder te intensiveren. Op de beursvloer werd de gezamenlijk ontwikkelde PrimeFire 106 'positief ontvangen', aldus Plenz. Over daadwerkelijke verkopen van de B1 inkjet vellenpers deed hij geen mededelingen, maar in de VS maakte verpakkingsspecialist Warneke Paper Box (Denver) bekend te hebben getekend voor een eerste exemplaar: "Dit is de beste kwaliteit die we tot nu toe hebben gezien."Op de foto: Dr. Gerold Linzbach, CEO Heidelberger Druckmaschinen, en Shigetaka Komori, CEO Fujifilm.