Het faillissement van De Lloyd is nog niet uitgesproken. Wanneer de Antwerpse handelsrechtbank zich daarover zal buigen, kan Schuuring vrijdag niet meedelen.

Ook hoe de zaak daarna verder zal afgehandeld worden, is nog niet duidelijk. "Het komt dan aan de curator toe om uit te maken wat er precies moet gebeuren", aldus Schuuring, die verder nog geen uitleg wil geven voordat hij met de curator heeft gesproken.

Met het faillissement van De Lloyd zou de oudste krant van Vlaanderen verdwijnen. Het eerste exemplaar van het blad, toen nog onder de naam "Lloyd Anversois", was al op 20 maart 1858 van de persen gerold.

Hoeveel mensen nu nog geabonneerd waren op De Lloyd is niet helemaal duidelijk. Op de website spreekt een brochure voor de adverteerders, die wel al dateert van maart 2011, van 3.000 betalende abonnees voor de dagelijkse nieuwsbrief. Voor de papieren versie - die sinds 2011 enkel nog op dinsdag verscheen - wordt in diezelfde brochure melding gemaakt van 20.000 lezers.

De krant - die zich specialiseerde zich in economische berichtgeving over havens, transport en logistiek - was sinds 2002 volledig in handen van de Duitse uitgeverij DVV Media Group.

Het faillissement van De Lloyd is nog niet uitgesproken. Wanneer de Antwerpse handelsrechtbank zich daarover zal buigen, kan Schuuring vrijdag niet meedelen. Ook hoe de zaak daarna verder zal afgehandeld worden, is nog niet duidelijk. "Het komt dan aan de curator toe om uit te maken wat er precies moet gebeuren", aldus Schuuring, die verder nog geen uitleg wil geven voordat hij met de curator heeft gesproken. Met het faillissement van De Lloyd zou de oudste krant van Vlaanderen verdwijnen. Het eerste exemplaar van het blad, toen nog onder de naam "Lloyd Anversois", was al op 20 maart 1858 van de persen gerold. Hoeveel mensen nu nog geabonneerd waren op De Lloyd is niet helemaal duidelijk. Op de website spreekt een brochure voor de adverteerders, die wel al dateert van maart 2011, van 3.000 betalende abonnees voor de dagelijkse nieuwsbrief. Voor de papieren versie - die sinds 2011 enkel nog op dinsdag verscheen - wordt in diezelfde brochure melding gemaakt van 20.000 lezers. De krant - die zich specialiseerde zich in economische berichtgeving over havens, transport en logistiek - was sinds 2002 volledig in handen van de Duitse uitgeverij DVV Media Group.