De nieuwe machine met een formaat van 130 x 185 cm (het grootste formaat dat manroland aanbiedt) wordt een vierkleurenpers met een verniseenheid. Ze vult een machinepark aan dat nu vijf persen omvat en dat specifiek aan de druk op grootformaat aangepast is: een andere Roland 900 (vijf kleuren, zelfde formaat), twee exemplaren van de KBA Rapida 162 (resp. vier en vijf kleuren, formaat 120 x 160 cm) en twee vijfkleurenpersen RossiTech (formaat 137 x 197 cm; in feite oude Harris-persen die Hecht zelf helemaal gereviseerd en gemoderniseerd heeft).

De nieuwe Roland 900 XXL zal geen andere pers vervangen zodat ze dus een netto capaciteitsstijging voor Hecht Printing Solutions betekent. Het bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in de druk van affiches, een activiteit waarin het een van de belangrijkste Europese spelers is, diversifieert zich sinds verscheidene jaren in de signsector (POS-toepassingen, bekleding van voertuigen, ...). De investering van meer dan twee miljoen euro moet in die context gezien worden.

"De nieuwe pers is hoofdzakelijk bestemd voor POS-producten," legt Laurent Vandecasteele uit, gedelegeerd bestuurder. "In tegenstelling tot onze huidige persen, wordt ze uitgerust met een specifieke eenheid voor acrylvernis en een IR-droogeenheid. Dat stelt ons in staat om een dikkere vernislaag aan te brengen, wat in POS-toepassingen goed van pas komt."

Hecht kondigde de investering aan ter gelegenheid van de inhuldiging van een andere machine: een inkjetprinter UV Durst Rho 1000 met een baanbreedte van 250 cm - de eerste machine van dat type in België. Die pers die voor signtoepassingen bestemd is, haalt een snelheid tot 500 m²/uur en kan zowel soepele als stijve dragers bedrukken. De pers krijgt een plaatsje naast twee andere digitale grootformaatprinters: een HP TurboJet met een baanbreedte van 158 cm en een HP latexpers van 150 cm.

Hecht Printing Solutions dat 120 werknemers telt, boekte in 2011 een omzet van 23,3 miljoen euro, ongeveer 70% daarvan met affiches en 30% met wat het bedrijf zelf 'signaletiek' noemt. 60% van de productie wordt uitgevoerd, hoofdzakelijk naar Frankrijk en Nederland.

De nieuwe machine met een formaat van 130 x 185 cm (het grootste formaat dat manroland aanbiedt) wordt een vierkleurenpers met een verniseenheid. Ze vult een machinepark aan dat nu vijf persen omvat en dat specifiek aan de druk op grootformaat aangepast is: een andere Roland 900 (vijf kleuren, zelfde formaat), twee exemplaren van de KBA Rapida 162 (resp. vier en vijf kleuren, formaat 120 x 160 cm) en twee vijfkleurenpersen RossiTech (formaat 137 x 197 cm; in feite oude Harris-persen die Hecht zelf helemaal gereviseerd en gemoderniseerd heeft). De nieuwe Roland 900 XXL zal geen andere pers vervangen zodat ze dus een netto capaciteitsstijging voor Hecht Printing Solutions betekent. Het bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in de druk van affiches, een activiteit waarin het een van de belangrijkste Europese spelers is, diversifieert zich sinds verscheidene jaren in de signsector (POS-toepassingen, bekleding van voertuigen, ...). De investering van meer dan twee miljoen euro moet in die context gezien worden. "De nieuwe pers is hoofdzakelijk bestemd voor POS-producten," legt Laurent Vandecasteele uit, gedelegeerd bestuurder. "In tegenstelling tot onze huidige persen, wordt ze uitgerust met een specifieke eenheid voor acrylvernis en een IR-droogeenheid. Dat stelt ons in staat om een dikkere vernislaag aan te brengen, wat in POS-toepassingen goed van pas komt." Hecht kondigde de investering aan ter gelegenheid van de inhuldiging van een andere machine: een inkjetprinter UV Durst Rho 1000 met een baanbreedte van 250 cm - de eerste machine van dat type in België. Die pers die voor signtoepassingen bestemd is, haalt een snelheid tot 500 m²/uur en kan zowel soepele als stijve dragers bedrukken. De pers krijgt een plaatsje naast twee andere digitale grootformaatprinters: een HP TurboJet met een baanbreedte van 158 cm en een HP latexpers van 150 cm. Hecht Printing Solutions dat 120 werknemers telt, boekte in 2011 een omzet van 23,3 miljoen euro, ongeveer 70% daarvan met affiches en 30% met wat het bedrijf zelf 'signaletiek' noemt. 60% van de productie wordt uitgevoerd, hoofdzakelijk naar Frankrijk en Nederland.