Heidelberg heeft meer dan 25.000 geconnecteerde machines en Prinect-modules die online Big Data genereren. In de Speedmaster XL-machines zitten bijvoorbeeld 3000 sensoren die een schat aan waardevolle informatie opleveren. Van één machine kunnen tot 500 miljoen data records per jaren worden verzameld. Wanneer je eenmaal voldoende data hebt, kan je er ook algoritmes op loslaten om tot voorspellende analyses te komen. Dat moment is nu aangebroken .

Heidelberg SystemService gaat de wereldwijd vergaarde data gebruiken en biedt ze aan de klanten onder het label Smart Services aan in de vorm van twee nieuwe betalende diensten:

-Remote monitoring: een pro-actieve service voor geïnstalleerde machines. Door middel van systeemalgoritmes kunnen onregelmatigheden worden gedetecteerd en mankementen worden voorspeld, waarna een plan voor online of offline service wordt opgesteld. Remote monitoring moet de machinebeschikbaarheid (uptime) verhogen.

-Performance Plus moet de algehele prestaties van het drukkerijbedrijf verhogen. De service omvat een geïntegreerde aanpak: van audits tot het opstellen van een stappenplan, verandermanagement bij het personeel, implementatie, training en opvolging. Vanaf het ogenblik dat een order binnenkomt tot de facturatie. Heidelberg wordt voor de dienstverlening betaald op basis van de gerealiseerde besparingen.

De 24/7 Heidelberg eShop krijgt een intelligente Heidelberg Assistant waarmee smart shopping in de Heidelberg cloud kan plaatsvinden. Heidelberg Assistant moet het bestelproces voor de klant vergemakkelijken en automatiseren. Semi-automatisch of automatisch bestellen van supplies zal in de toekomst door de machines zelf kunnen gebeuren. De industriële automatisatie in de branche zet zich door en 'the internet of things' komt nu heel dichtbij.

Heidelberg heeft meer dan 25.000 geconnecteerde machines en Prinect-modules die online Big Data genereren. In de Speedmaster XL-machines zitten bijvoorbeeld 3000 sensoren die een schat aan waardevolle informatie opleveren. Van één machine kunnen tot 500 miljoen data records per jaren worden verzameld. Wanneer je eenmaal voldoende data hebt, kan je er ook algoritmes op loslaten om tot voorspellende analyses te komen. Dat moment is nu aangebroken . Heidelberg SystemService gaat de wereldwijd vergaarde data gebruiken en biedt ze aan de klanten onder het label Smart Services aan in de vorm van twee nieuwe betalende diensten:-Remote monitoring: een pro-actieve service voor geïnstalleerde machines. Door middel van systeemalgoritmes kunnen onregelmatigheden worden gedetecteerd en mankementen worden voorspeld, waarna een plan voor online of offline service wordt opgesteld. Remote monitoring moet de machinebeschikbaarheid (uptime) verhogen.-Performance Plus moet de algehele prestaties van het drukkerijbedrijf verhogen. De service omvat een geïntegreerde aanpak: van audits tot het opstellen van een stappenplan, verandermanagement bij het personeel, implementatie, training en opvolging. Vanaf het ogenblik dat een order binnenkomt tot de facturatie. Heidelberg wordt voor de dienstverlening betaald op basis van de gerealiseerde besparingen.De 24/7 Heidelberg eShop krijgt een intelligente Heidelberg Assistant waarmee smart shopping in de Heidelberg cloud kan plaatsvinden. Heidelberg Assistant moet het bestelproces voor de klant vergemakkelijken en automatiseren. Semi-automatisch of automatisch bestellen van supplies zal in de toekomst door de machines zelf kunnen gebeuren. De industriële automatisatie in de branche zet zich door en 'the internet of things' komt nu heel dichtbij.