Herpositionering van drupa 2016

19/05/14 om 00:00 - Bijgewerkt op 18/05/14 om 23:59

Bron: Grafisch Nieuws

Herpositionering van drupa 2016

De drupa 2016 moet voortaan staan voor "Print & Crossmedia Solutions". De nieuwe claim luidt "No. 1 for Print and Crossmedia".

De drukindustrie ondergaat radicale structurele veranderingen en consolidatieprocessen. Tegelijkertijd bieden nieuwe technologieën zoals multichannel publishing, functioneel printen, gedrukte elektronica en 3D-printen mogelijkheden voor toekomstige groei. Hetzelfde geldt voor toepassingen en oplossingen in de sectoren van het digitale printen, de label- en verpakkingsdruk. Het zijn deze domeinen waarop de drupa-organisatoren zich voor hun herpositionering richten.

Op drupa 2012 werd al het PEPSO merk gelanceerd. PEPSO betekent Printed Electronics Products and Solutions. Voor PEPSO wordt samengewerkt met de partners OE-A (Organic Electronics Association) en ESMA (Association in Europe for Specialist Printing Manufacturers of Screen, Digital and Flexo technology).

De drupa 2016 hanteert voor 3D printen dezelfde strategische benadering. Daarvoor werd het merk "3D fab + print" gecreëerd. De beursorganisatoren kregen hiervoor de steun van het VDMA. De additieve productietechnologie die 3D printen is, wordt dusdanig als belangrijk aanzien dat het onderwerp onder dezelfde merknaam op andere internationale beurzen in Düsseldorf een platform krijgt.

De nomenclatura van drupa 2016 werd eveneens aangepast en omvat nu zes hoofdcategorieën: Pre-press/Print; Pre-media/Multichannel; Post Press/Converting/Package Printing; Future Technologies; Materials; Equipment/Services/Infrastructure.

Lees meer over: