Hoe gebruik je administratieve documenten om tot een goede klantrelatie te komen?

21/10/13 om 00:00 - Bijgewerkt op 20/10/13 om 23:59

Bron: Grafisch Nieuws

Sinds september 2013 biedt bpost een praktische gids aan om van 'administratieve documenten efficiënte marketingtools' te maken. De gids staat gratis ter beschikking van grote bedrijven die heel wat administratieve documenten, zoals facturen, verwerken.

Hoe gebruik je administratieve documenten om tot een goede klantrelatie te komen?

"De bedrijven realiseren zich niet dat ze vaak boven op een goudmijn zitten," vertelt Philippe Coppé, Document Solutions Manager, die aan de oorsprong van die praktische gids ligt. Het gouderts in dit geval zijn de facturen, de welkomstbrieven, de loonfiches, de aanmaningen, ... Alle administratieve brieven die het bedrijf naar klanten stuurt, maar die slechts zelden bewust als communicatie- en marketinginstrument gebruikt worden om de relatie met de klant te verstevigen. "De factuur bijvoorbeeld vormt een bevoorrechte link met de klant. Klanten krijgen elke maand een persoonlijke factuur die ze grondig bekijken, analyseren en vaak soms archiveren. Wanneer bedrijven de opmaak en de inhoud van hun factuur verbeteren om er een echt communicatiekanaal van te maken, kunnen ze dus de merkentevredenheid verhogen, de respons verbeteren en return on investment genereren door bepaalde operationele kosten te verminderen," legt Philippe Coppé uit.

Sinds september kunt u de praktische gids "Maak van uw administratieve documenten efficiënte marketingtools" gratis downloaden van op de website van bpost. Die theoretische en praktische gids bevat tal van trucs en kneepjes waarmee bedrijven de opmaak en de inhoud van hun administratieve briefwisseling kunnen verbeteren. Bedoeling is om van de documenten echte communicatie- en marketinginstrumenten te maken, in overeenstemming met het merkimago van het bedrijf. Ook drukkers en Mail Handlers kunnen met deze gids hun voordeel doen en hun klanten een nieuwe dienst voor het beheer van briefwisseling aanbieden.

Aan de hand van werkfiches legt de gids uit waarom en hoe u de opmaak van een document kunt aanpakken. Het werk wordt in vier stappen opgesplitst: de voorafgaande beoordeling en ontwikkeling, de invoering, de lancering en de marktonderzoeken, en ten slotte de beoordeling van het project.

De gids kunt hier downdloaden

Meer informatie: relatiomail@bpost.be

Lees meer over: