Ikea-catalogus 2013 met toegevoegde realiteit

30/07/12 om 00:00 - Bijgewerkt op 29/07/12 om 23:59

Bron: Grafisch Nieuws

Ikea gaat in zijn nieuwe gedrukte catalogus beeldherkenningstechnieken gebruiken. Met een speciaal ontwikkelde app voor smartphones die op 31 juli wordt gelanceerd, kunnen de klanten zien wat er zich in de schappen bevindt, meer kleurvarianten van producten en kleine video's bekijken.

Ikea-catalogus 2013 met toegevoegde realiteit

Er zal gebruik gemaakt worden van de Augmented Reality technologie van "metaio", één van de pioniers van deze technieken. De technologie van het bedrijf wordt ook reeds gebruikt door onder andere Adidas, Lego, in de Otto-postordercatalogus, op de CD-cover van het nieuwste muziekalbum van de Black Eyed Peas, voor de Duitse galileo-televisieshow, enz.

Dankzij de link tussen gedrukte en digitale media, wordt de catalogus een multimediaal platform en kunnen prijsaanpassingen, speciale aanbiedingen en andere data steeds worden geactualiseerd.

De productie van de Ikea catalogus 2013 startte ongeveer een jaar geleden. De catalogus verschijnt op een totale oplage van 211 miljoen exemplaren en is beschikbaar in 63 versies die bestemd zijn voor 43 landen. De nieuwe catalogus bevat dankzij de app heel wat brugjes naar multmediale inhoud zoals interviews met Ikea-designers, how-to's en achter- de-schermen videofragmenten.

Lees meer over: