De populariteit en communicatiekracht van calendariumproducten, zoals kalenders en agenda's, blijven ook in het digitale tijdperk overeind. Organisaties en bedrijven gebruiken het medium voor het versterken van de klantenrelaties of om er geld mee te verdienen zoals kalenderuitgevers en grafische productiebedrijven. Omdat de kalender of agenda een vol jaar dienst doet, worden daarbij vaak extra inspanningen geleverd op het vlak van creativiteit.

De jury van de Kalenderwedstrijd beoordeelt de communicatiekracht van de inzendingen waarin een calendarium wordt gecombineerd met beeld en/of tekst. Kalenders en agenda's kunnen in om het even welke druk- of printtechniek en op om het even welk substraat geproduceerd zijn.

Alle bedrijven en organisaties (grafische en niet-grafische) in de Benelux die originele kalenders en agenda's in welke vorm dan ook uitgeven, kunnen aan de wedstrijd deelnemen. Ook iedereen die bij een project betrokken is - ontwerper, drukker, afwerker, enz. - kan insturen.

De speciale Van Speijk prijs ondersteunt, met het oog op vernieuwingen, de wedstrijd met een speciale Studentenprijs. Voor de inzendingen door studenten is er een toenemende belangstelling. De Arteveldehogeschool in België en de Hogeschool Fontys in Nederland nemen aan de wedstrijd deel. Andere scholen worden aangemoedigd om eveneens aan de Kalenderwedstrijd deel te nemen.

De Kalenderwedstrijd geniet de steun van Plantin en Tetterode, HP en Papyrus. Co-sponsors zijn Koninklijke KVGO, Drukkerij Aeroprint, Staal & Duiker Ontwerpers en Ci-Da-Ri communicatie.

Praktische info

Inschrijvingsformulier en voorwaarden voor deelname: http://www.kalenderwedstrijd.be/

Deadline: 6 januari 2014 bij Febelgra in Anderlecht

Jurering: 16 januari 2014

De populariteit en communicatiekracht van calendariumproducten, zoals kalenders en agenda's, blijven ook in het digitale tijdperk overeind. Organisaties en bedrijven gebruiken het medium voor het versterken van de klantenrelaties of om er geld mee te verdienen zoals kalenderuitgevers en grafische productiebedrijven. Omdat de kalender of agenda een vol jaar dienst doet, worden daarbij vaak extra inspanningen geleverd op het vlak van creativiteit. De jury van de Kalenderwedstrijd beoordeelt de communicatiekracht van de inzendingen waarin een calendarium wordt gecombineerd met beeld en/of tekst. Kalenders en agenda's kunnen in om het even welke druk- of printtechniek en op om het even welk substraat geproduceerd zijn. Alle bedrijven en organisaties (grafische en niet-grafische) in de Benelux die originele kalenders en agenda's in welke vorm dan ook uitgeven, kunnen aan de wedstrijd deelnemen. Ook iedereen die bij een project betrokken is - ontwerper, drukker, afwerker, enz. - kan insturen. De speciale Van Speijk prijs ondersteunt, met het oog op vernieuwingen, de wedstrijd met een speciale Studentenprijs. Voor de inzendingen door studenten is er een toenemende belangstelling. De Arteveldehogeschool in België en de Hogeschool Fontys in Nederland nemen aan de wedstrijd deel. Andere scholen worden aangemoedigd om eveneens aan de Kalenderwedstrijd deel te nemen. De Kalenderwedstrijd geniet de steun van Plantin en Tetterode, HP en Papyrus. Co-sponsors zijn Koninklijke KVGO, Drukkerij Aeroprint, Staal & Duiker Ontwerpers en Ci-Da-Ri communicatie. Praktische infoInschrijvingsformulier en voorwaarden voor deelname: http://www.kalenderwedstrijd.be/ Deadline: 6 januari 2014 bij Febelgra in Anderlecht Jurering: 16 januari 2014