De Internationale Dag van het Drukwerk of de 'International Print Day' (IPD) valt dit jaar op 19 oktober. Die wereldwijde samenwerking die een eerste keer op 8 oktober 2014 het licht zag, wil de creativiteit, het belang en de kracht van drukwerk, papier en geïntegreerde marketing gedurende 24 uur op de sociale media in de schijnwerpers plaatsen. Daarbij wordt in grote mate gebruik gemaakt van Twitter en van andere sociale media zoals Facebook en Instagram. Dit jaar is het onderwerp #PrintSmart, waarbij middelen en informatie gedeeld worden waarmee men kan achterhalen wat de wereld van het drukwerk in het digitale tijdperk betekent. Studenten, kunstenaars en drukkers krijgen de kans om hun werk of het drukwerk dat hun voorkeur wegdraagt, te delen. Daarnaast wordt iedereen die bij de wereld van het drukwerk en het papier betrokken is, gevraagd om hun passie te delen op de hashtag #IPD16 en meer bepaald #PrintSmart. Voor de deelnemers en de hele grafische wereld is dit ook een gelegenheid om informatie over internationale bedrijven, producten en diensten te krijgen. Het startschot wordt gegeven op dinsdag 18 oktober om 23 uur. De actie eindigt 24 uur later. Vorig jaar kwamen er in 24 uur bijna 9000 tweets met de hashtag #IPD15 bij zo'n 27 miljoen volgers terecht.

De 'International Print Day' is een idee van Deborah Corn van de Amerikaanse groep Print Media Centre. Ze heeft meer dan 25 jaar ervaring in reclame en marketing en staat in de grafische sector ook bekend als spreekster en blogster. Zij ziet de IDP als een manier voor kleine drukkers om contacten te leggen met hun lokale gemeenschap. "Er staat geen limiet op wat tijdens de International Print Day kan. Als u overweegt om klanten of studenten uit de buurt in uw bedrijf uit te nodigen, waarom niet? Dit is het ideale excuus om ontspanning en informatie te vermengen," zegt Deborah Corn.

Meer informatie op International Print Day.

De Internationale Dag van het Drukwerk of de 'International Print Day' (IPD) valt dit jaar op 19 oktober. Die wereldwijde samenwerking die een eerste keer op 8 oktober 2014 het licht zag, wil de creativiteit, het belang en de kracht van drukwerk, papier en geïntegreerde marketing gedurende 24 uur op de sociale media in de schijnwerpers plaatsen. Daarbij wordt in grote mate gebruik gemaakt van Twitter en van andere sociale media zoals Facebook en Instagram. Dit jaar is het onderwerp #PrintSmart, waarbij middelen en informatie gedeeld worden waarmee men kan achterhalen wat de wereld van het drukwerk in het digitale tijdperk betekent. Studenten, kunstenaars en drukkers krijgen de kans om hun werk of het drukwerk dat hun voorkeur wegdraagt, te delen. Daarnaast wordt iedereen die bij de wereld van het drukwerk en het papier betrokken is, gevraagd om hun passie te delen op de hashtag #IPD16 en meer bepaald #PrintSmart. Voor de deelnemers en de hele grafische wereld is dit ook een gelegenheid om informatie over internationale bedrijven, producten en diensten te krijgen. Het startschot wordt gegeven op dinsdag 18 oktober om 23 uur. De actie eindigt 24 uur later. Vorig jaar kwamen er in 24 uur bijna 9000 tweets met de hashtag #IPD15 bij zo'n 27 miljoen volgers terecht. De 'International Print Day' is een idee van Deborah Corn van de Amerikaanse groep Print Media Centre. Ze heeft meer dan 25 jaar ervaring in reclame en marketing en staat in de grafische sector ook bekend als spreekster en blogster. Zij ziet de IDP als een manier voor kleine drukkers om contacten te leggen met hun lokale gemeenschap. "Er staat geen limiet op wat tijdens de International Print Day kan. Als u overweegt om klanten of studenten uit de buurt in uw bedrijf uit te nodigen, waarom niet? Dit is het ideale excuus om ontspanning en informatie te vermengen," zegt Deborah Corn. Meer informatie op International Print Day.