Het virtuele evenement dat 24 uur duurde, wil uitwisselingen tussen grafici uit de hele wereld op gang brengen. Mensen uit de grafische sector werden uitgenodigd om op de hashtags #IPD16 en #PrintSmart (het bijzondere thema van dit jaar) te getuigen over hun liefde voor drukwerk. Het evenement is een initiatief van Deborah Corn van de Amerikaanse groep Print Media Centr. Tal van boodschappen uit Europa en Amerika namen bezit van Twitter en getuigden daar van het enthousiasme van de medewerkers en organisaties in de grafische wereld en van het belang dat drukwerk en papier voor hen hebben.

Hoewel slechts een handvol Belgische bedrijven aan deze virtuele actie deelnam, bevatte de massa tweets naar aanleiding van de IPD toch ook boodschappen uit de Benelux. Te beginnen met het erg actieve VIGC (@VIGCbe), het Vlaamse centrum voor grafische innovatie, dat de dag begon met de tweet: "Let's make print trending".

Bij de drukkers stelde de Nederlandse digitale drukker Dereumaux Print (@dereumauxPrint, Eindhoven) zich een uitdaging met de tweet: "Vandaag doen we een wereld zonder druk!" Vervolgens publiceerde de drukker de hele dag verschillende foto's waaruit blijkt hoe verloren we zijn zonder de logo's, teksten en beelden die overal in ons dagelijks leven opduiken.

Drukkerij NPN Drukkers (@NPNdrukkers, Breda, NL) onderstreepte: "Het drukwerk is niet dood".

En Lettersprint (@Lettersprint, 's Hertogenbosch, NL) ging nog een stap verder met: "Verschillende redenen waarom drukwerk een sterk middel blijft om de boodschap van uw bedrijf naar buiten te brengen". Daarbij publiceerde het bedrijf een bijdrage uit een Belgische bron.

De online drukker Printdeal (@Printdeal_BE) liet ook van zich horen met een foto en een begeleidend bericht: "Laat ons print zien waar je trots op bent!"

Ook de constructeurs lieten zich niet onbetuigd. Heidelberg Benelux (@HeidelbergBNL) maakte nam de gelegenheid te baat om een niet onbelangrijk bericht de wereld in te sturen: "2 nieuwe vacatures! Ook op deze International Print Day."

Mutoh Belgium (@MutohBelgium) zag de kans schoon om de capaciteit van zijn machines in de verf te zetten: "Happy International Print Day! Enkele voorbeelden van grootformaatdruk die met de printers ValueJet vervaardigd werden."

Flint Group ten slotte wenste iedereen een prettige International Print Day, een wens die door het dochterbedrijf Xeikon overgenomen werd.

Het virtuele evenement dat 24 uur duurde, wil uitwisselingen tussen grafici uit de hele wereld op gang brengen. Mensen uit de grafische sector werden uitgenodigd om op de hashtags #IPD16 en #PrintSmart (het bijzondere thema van dit jaar) te getuigen over hun liefde voor drukwerk. Het evenement is een initiatief van Deborah Corn van de Amerikaanse groep Print Media Centr. Tal van boodschappen uit Europa en Amerika namen bezit van Twitter en getuigden daar van het enthousiasme van de medewerkers en organisaties in de grafische wereld en van het belang dat drukwerk en papier voor hen hebben.Hoewel slechts een handvol Belgische bedrijven aan deze virtuele actie deelnam, bevatte de massa tweets naar aanleiding van de IPD toch ook boodschappen uit de Benelux. Te beginnen met het erg actieve VIGC (@VIGCbe), het Vlaamse centrum voor grafische innovatie, dat de dag begon met de tweet: "Let's make print trending".Bij de drukkers stelde de Nederlandse digitale drukker Dereumaux Print (@dereumauxPrint, Eindhoven) zich een uitdaging met de tweet: "Vandaag doen we een wereld zonder druk!" Vervolgens publiceerde de drukker de hele dag verschillende foto's waaruit blijkt hoe verloren we zijn zonder de logo's, teksten en beelden die overal in ons dagelijks leven opduiken.Drukkerij NPN Drukkers (@NPNdrukkers, Breda, NL) onderstreepte: "Het drukwerk is niet dood".En Lettersprint (@Lettersprint, 's Hertogenbosch, NL) ging nog een stap verder met: "Verschillende redenen waarom drukwerk een sterk middel blijft om de boodschap van uw bedrijf naar buiten te brengen". Daarbij publiceerde het bedrijf een bijdrage uit een Belgische bron.De online drukker Printdeal (@Printdeal_BE) liet ook van zich horen met een foto en een begeleidend bericht: "Laat ons print zien waar je trots op bent!"Ook de constructeurs lieten zich niet onbetuigd. Heidelberg Benelux (@HeidelbergBNL) maakte nam de gelegenheid te baat om een niet onbelangrijk bericht de wereld in te sturen: "2 nieuwe vacatures! Ook op deze International Print Day."Mutoh Belgium (@MutohBelgium) zag de kans schoon om de capaciteit van zijn machines in de verf te zetten: "Happy International Print Day! Enkele voorbeelden van grootformaatdruk die met de printers ValueJet vervaardigd werden."Flint Group ten slotte wenste iedereen een prettige International Print Day, een wens die door het dochterbedrijf Xeikon overgenomen werd.