Het lijstje met belangrijke namen die niet op de Ipex aanwezig zullen zijn, wordt almaar langer. Eerder hadden we al gemeld dat Agfa, Canon, Heidelberg, HP, Kodak, Landa, Mimaki en Xerox afgezegd hadden. Daar komt nu nog Ricoh bij. En bedrijven zoals KBA, Komori en manroland hadden zich zelfs nooit ingeschreven. Dat nieuwe forfait komt extra hard aan omdat Ricoh in oktober laatstleden nog bevestigd had 'massaal' op de Britse beurs aanwezig te zijn.

Sinds het moment waarop Ricoh zijn deelname bevestigd heeft, is er echter veel water onder de bruggen van de Thames gestroomd. Dat maakte Huub Kolen, Manager Business Development van Ricoh Nederland, duidelijk aan onze collega's van het tijdschrift Graficus. Het afhaken van diverse toonaangevende bedrijven was voor Ricoh aanleiding om bij zijn Europese relaties te peilen of er nog interesse was om naar Ipex te gaan. Die interesse bleek af te nemen naarmate het aantal deelnemende bedrijven kleiner werd. "Behalve voor Groot-Brittannië geldt voor veel relaties in andere Europese landen of men nog in het vliegtuig naar Londen stapt als de beurs geen afspiegeling van de markt is. De feedback van klanten heeft Ricoh doen besluiten dat er weinig reden is om naar die beurs te gaan." De middelen worden nu ingezet om lokaal, per land, zelf activiteiten te organiseren.

Bij al hun pech vinden de organisatoren van de Ipex toch nog wat troost bij Konica Minolta. Dat bedrijf heeft zijn aanwezigheid bevestigd en zou met 1.200 m² de grootste exposant moeten zijn. "De Ipex past perfect in onze doelstelling om te blijven investeren in technische innovaties en om ons op de toekomst te richten. Daarom wordt de Ipex de belangrijkste internationale beurs waar we in 2014 aan deelnemen," verklaarde Olaf Lorenz, General Manager, International Marketing Division, Konica Minolta Business Solutions Europe. De stand van Konica Minolta bevindt zich in het hartje van de Ipex, dicht bij de zone Cross Media 2014, waarvan de creatieve invalshoek andere merken, marketingmensen, ontwerpers en drukkers moet aantrekken. Kortom, iedereen die interesse heeft voor alle niet-online aspecten van marketingcampagnes en voor de kracht van de gedrukte media.

Het lijstje met belangrijke namen die niet op de Ipex aanwezig zullen zijn, wordt almaar langer. Eerder hadden we al gemeld dat Agfa, Canon, Heidelberg, HP, Kodak, Landa, Mimaki en Xerox afgezegd hadden. Daar komt nu nog Ricoh bij. En bedrijven zoals KBA, Komori en manroland hadden zich zelfs nooit ingeschreven. Dat nieuwe forfait komt extra hard aan omdat Ricoh in oktober laatstleden nog bevestigd had 'massaal' op de Britse beurs aanwezig te zijn. Sinds het moment waarop Ricoh zijn deelname bevestigd heeft, is er echter veel water onder de bruggen van de Thames gestroomd. Dat maakte Huub Kolen, Manager Business Development van Ricoh Nederland, duidelijk aan onze collega's van het tijdschrift Graficus. Het afhaken van diverse toonaangevende bedrijven was voor Ricoh aanleiding om bij zijn Europese relaties te peilen of er nog interesse was om naar Ipex te gaan. Die interesse bleek af te nemen naarmate het aantal deelnemende bedrijven kleiner werd. "Behalve voor Groot-Brittannië geldt voor veel relaties in andere Europese landen of men nog in het vliegtuig naar Londen stapt als de beurs geen afspiegeling van de markt is. De feedback van klanten heeft Ricoh doen besluiten dat er weinig reden is om naar die beurs te gaan." De middelen worden nu ingezet om lokaal, per land, zelf activiteiten te organiseren. Bij al hun pech vinden de organisatoren van de Ipex toch nog wat troost bij Konica Minolta. Dat bedrijf heeft zijn aanwezigheid bevestigd en zou met 1.200 m² de grootste exposant moeten zijn. "De Ipex past perfect in onze doelstelling om te blijven investeren in technische innovaties en om ons op de toekomst te richten. Daarom wordt de Ipex de belangrijkste internationale beurs waar we in 2014 aan deelnemen," verklaarde Olaf Lorenz, General Manager, International Marketing Division, Konica Minolta Business Solutions Europe. De stand van Konica Minolta bevindt zich in het hartje van de Ipex, dicht bij de zone Cross Media 2014, waarvan de creatieve invalshoek andere merken, marketingmensen, ontwerpers en drukkers moet aantrekken. Kortom, iedereen die interesse heeft voor alle niet-online aspecten van marketingcampagnes en voor de kracht van de gedrukte media.