Kranten overdrijven daling reclame-inkomsten door online reclame

16/12/13 om 00:00 - Bijgewerkt op 15/12/13 om 23:59

Bron: Grafisch Nieuws

Online krantenreclame is niet verantwoordelijk voor de dalende reclame-inkomsten van gedrukte dagbladen. Kranten blijken integendeel grote budgetten te verliezen aan andere elementen zoals zoekmachine-reclame.

Kranten overdrijven daling reclame-inkomsten door online reclame

© Getty Images/Fuse

Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers van de University of Michigan. Die analyseerden gedurende vijf jaar de reclame-inkomsten van een grote Amerikaanse krant. Slecht 8 procent van het verlies van gedrukte reclame-inkomsten kon worden toegeschreven aan reclame op de website. In werkelijkheid hebben adverteerders voor hun bugdetten kanalen buiten de offline en online media gevonden waaronder zoekmachine-reclame.

De wetenschappers adviseren online krantenreclame aantrekkelijker te maken door het toepassen van nieuwe technologieën waarmee commerciële boodschappen beter afgestemd worden op de interesses van de lezer.

Bron: express.be

Lees meer over: