Jean-Marie Peters die met zijn zoon Pascal en echtgenote Monique aan het hoofd staat van het bedrijf, vertelt dat in samenwerking met papierleveranciers en collega's twee jaar werd gewerkt aan een oplossing voor afwasbare zelfklevende etiketten voor de bierflesjes van Val-Dieu. Natlijmetiketten bieden het voordeel dat ze gedrukt kunnen worden op dunne papierdragers en dat ze met weinig lijm op flesjes worden gekleefd. Zelfklevende etiketten bieden dan weer het voordeel dat ze in kleinere reeksen snel op digitale drukpersen kunnen worden geproduceerd. "Label'Or ontwikkelde een werkende oplossing voor afwasbare zelfklevende etiketten waarbij tijdens het reinigingsproces geen sporen van lijmresten of papier op de flesjes achterblijven," zegt Alain Pickaers, de drijvende kracht achter Brasserie de L'abbaye de Val Dieu. De brouwerij investeerde inmiddels ook in een etiketteerlijn voor zelfklevende labels. Label'Or drukt de etiketten zowel in typo, flexo als op een digitale Xeikon CX3-pers. Een en ander werd gevierd op de stand van Xeikon op Labelexpo vorige week.V.l.n.r. op de foto: Jos Liekens (Xeikon) en Jean-Marie Peters met echtgenote Monique (Label'Or) heffen het glas Val-Dieu op het geslaagde project met de afwasbare zelfklevende etiketten.

Jean-Marie Peters die met zijn zoon Pascal en echtgenote Monique aan het hoofd staat van het bedrijf, vertelt dat in samenwerking met papierleveranciers en collega's twee jaar werd gewerkt aan een oplossing voor afwasbare zelfklevende etiketten voor de bierflesjes van Val-Dieu. Natlijmetiketten bieden het voordeel dat ze gedrukt kunnen worden op dunne papierdragers en dat ze met weinig lijm op flesjes worden gekleefd. Zelfklevende etiketten bieden dan weer het voordeel dat ze in kleinere reeksen snel op digitale drukpersen kunnen worden geproduceerd. "Label'Or ontwikkelde een werkende oplossing voor afwasbare zelfklevende etiketten waarbij tijdens het reinigingsproces geen sporen van lijmresten of papier op de flesjes achterblijven," zegt Alain Pickaers, de drijvende kracht achter Brasserie de L'abbaye de Val Dieu. De brouwerij investeerde inmiddels ook in een etiketteerlijn voor zelfklevende labels. Label'Or drukt de etiketten zowel in typo, flexo als op een digitale Xeikon CX3-pers. Een en ander werd gevierd op de stand van Xeikon op Labelexpo vorige week.V.l.n.r. op de foto: Jos Liekens (Xeikon) en Jean-Marie Peters met echtgenote Monique (Label'Or) heffen het glas Val-Dieu op het geslaagde project met de afwasbare zelfklevende etiketten.