De Schutter'Neroc (DSN) biedt voor zogenaamde 'brand owners' een hele reeks van diensten aan op het vlak van verpakkingen: concept, fotografie, gegevensbeheer, drukproeven, voorbereiding van drukvormen ... DSN omschrijft zich meer bepaald als de grootste Europese leverancier van platen en drukmoffen voor de zeefdruk.

De groep ontstond in 2004 door het samengaan van de Antwerpse fotogravure De Schutter en de Nederlandse prepressbedrijven Neroc (Rotterdam en Amsterdam). De groep was in handen van het investeringsfonds Nesbic (Bencis Private Equity). DSN waarvan de zetel in Antwerpen gevestigd is, heeft filialen in Nederland, Duitsland en de Tsjechische Republiek en levert diensten in 36 landen. Onder de klanten producenten van merkproducten ('brand owners' zoals Arla Foods, Bakkersland, Bolsius, Danone, Friesland Campina, IJsboerke, Mars, Rombouts, Unilever) en distributeurs (Albert Heyn, Makro België, Praxis). Met 315 medewerkers boekte de groep het voorbije jaar een omzet van ongeveer 25 miljoen euro.

"De management buy out komt aan twee bedrijfsaspecten tegemoet," legt Wim Demeestere uit, CEO van De Schutter'Neroc. "Enerzijds was er de wens van de eigenaars om zich terug te trekken - investeringsfondsen engageren zich per definitie maar voor een beperkte tijd. Anderzijds stelt de MBO ons in staat om de continuïteit en onafhankelijkheid van het bedrijf te garanderen." De operatie moet de basis vormen van een zogenaamde 'buy-and-build-strategie' die op de uitbreiding van het dienstenpakket en op externe groei zal steunen.

De nieuwe eigenaars van DSN hebben Guido Van der Schueren bij hun project betrokken, de magnaat van de Belgische prepress en mede-oprichter van Artwork Systems. Hij wordt een onafhankelijk bestuurder van de groep. "De heer Van der Schueren zal met zijn internationale ervaring een belangrijke partner zijn. Hij staat achter onze toekomstplannen waarmee we op een intercontinentale expansie van het bedrijf mikken," voegt Wim Demeestere er nog aan toe.

De Schutter'Neroc (DSN) biedt voor zogenaamde 'brand owners' een hele reeks van diensten aan op het vlak van verpakkingen: concept, fotografie, gegevensbeheer, drukproeven, voorbereiding van drukvormen ... DSN omschrijft zich meer bepaald als de grootste Europese leverancier van platen en drukmoffen voor de zeefdruk. De groep ontstond in 2004 door het samengaan van de Antwerpse fotogravure De Schutter en de Nederlandse prepressbedrijven Neroc (Rotterdam en Amsterdam). De groep was in handen van het investeringsfonds Nesbic (Bencis Private Equity). DSN waarvan de zetel in Antwerpen gevestigd is, heeft filialen in Nederland, Duitsland en de Tsjechische Republiek en levert diensten in 36 landen. Onder de klanten producenten van merkproducten ('brand owners' zoals Arla Foods, Bakkersland, Bolsius, Danone, Friesland Campina, IJsboerke, Mars, Rombouts, Unilever) en distributeurs (Albert Heyn, Makro België, Praxis). Met 315 medewerkers boekte de groep het voorbije jaar een omzet van ongeveer 25 miljoen euro. "De management buy out komt aan twee bedrijfsaspecten tegemoet," legt Wim Demeestere uit, CEO van De Schutter'Neroc. "Enerzijds was er de wens van de eigenaars om zich terug te trekken - investeringsfondsen engageren zich per definitie maar voor een beperkte tijd. Anderzijds stelt de MBO ons in staat om de continuïteit en onafhankelijkheid van het bedrijf te garanderen." De operatie moet de basis vormen van een zogenaamde 'buy-and-build-strategie' die op de uitbreiding van het dienstenpakket en op externe groei zal steunen. De nieuwe eigenaars van DSN hebben Guido Van der Schueren bij hun project betrokken, de magnaat van de Belgische prepress en mede-oprichter van Artwork Systems. Hij wordt een onafhankelijk bestuurder van de groep. "De heer Van der Schueren zal met zijn internationale ervaring een belangrijke partner zijn. Hij staat achter onze toekomstplannen waarmee we op een intercontinentale expansie van het bedrijf mikken," voegt Wim Demeestere er nog aan toe.