MetroMail investeert 8 miljoen euro in technologie van Canon

16/03/15 om 00:00 - Bijgewerkt op 15/03/15 om 23:59

Bron: Grafisch Nieuws

MetroMail, een van de grootste direct-marketingbedrijven in Groot-Brittannië, heeft begin maart meer dan 8 miljoen euro in apparatuur van Canon geïnvesteerd. De bedoeling: de positie van het bedrijf op de markt voor transactioneel drukwerk en direct marketing versterken.

MetroMail investeert 8 miljoen euro in technologie van Canon

MetroMail, een specialist in de direct marketing, heeft met de invoering van een aantal printsystemen van Canon, zowel rollen-, vellen- als multifunctionele systemen, zijn digitale productiepark gemoderniseerd. De totale investering is goed voor meer dan 8 miljoen euro. MetroMail is gevestigd in het Engelse Seaham waar het over een gebouw van 43.000 m² beschikt waar 230 medewerkers aan de slag zijn.

De Océ ColorStream 3900Z, de snelste machine in de nieuwe printerreeks ColorStream 3000Z, vormt de imposante blikvanger in het nieuwe machinepark van MetroMail. Volgens de producent is MetroMail ook het eerste bedrijf in Europa met zo'n configuratie. De hele installatie die uit twee drukeenheden bestaat, verwerkt materiaal op rollen en is aangesloten op een dynamische perforator en een module van Hunkeler, die het materiaal in vellen snijdt en tot pakjes bundelt.

Naast de Océ ColorStream 3900Z heeft MetroMail nog in andere technologieën van Canon geïnvesteerd: een dubbele Océ VarioStream 8760 (twee engines) voor het printen van rol op rol; 4 exemplaren van de Océ VarioPrint 6320, 2 exemplaren van de Océ VarioPrint 6160 en 1 exemplaar van de Océ VarioPrint 6250 voor monochroom vellenprinten; 2 exemplaren van de Canon ImagePRESS C7011 voor het printen in kleur; en nog 4 exemplaren van de Canon ImageRunner 5250, een multifunctionele printer. De workflow wordt in goede banen geleid binnen een Océ Prisma-architectuur, waar de softwarepakketten Trueproof (drukvoorbereiding) en MyMail Hybrid (direct mail) in geïntegreerd zijn.

MetroMail is van mening dat het partnership met Canon het bedrijf zal helpen om zijn doelstellingen te bereiken: namelijk de efficiëntste en rendabelste onderneming in de sector worden.

Alan Purvis, algemeen directeur van MetroMail: "de snelheid, de kwaliteit, de productie en de investeringskosten van de digitale inkjet stemmen nu met onze behoeften overeen. Het moment is dan ook gekomen om de volgende stap te zetten, namelijk ons productieproces verbeteren en ons rendement nog verhogen." Alan Purvis legt nog uit hoe de nieuwe machines gekozen werden: "nadat we beslist hadden om onze processen te veranderen en om materiaal aan te kopen waarmee we konden blijven groeien, beperkten we ons niet tot het opstellen van een lijstje met technieken die we op de markt konden kopen. We wisten wat de doelstelling van ons bedrijf was en we hebben de leveranciers de kans gegeven om aan te tonen hoe we die met behulp van hun uitrusting konden bereiken."

MetroMail dat in 1988 opgericht werd, heeft de voorbije acht jaar meer dan 17,5 miljoen euro in apparatuur geïnvesteerd. In januari wierf het bedrijf nog 10 nieuwe medewerkers aan en in de loop van het jaar zullen er nog nieuwe mensen bij komen.

Lees meer over: