Grafisch journalist en voormalig Graficus-, PrintMatters- en Publish-hoofdredacteur Alex Kunst werd een paar maanden geleden gevraagd om de kar te trekken voor de Print Pakt-campagne. Doel van het initiatief is zowel drukkers als hun klanten voor te lichten over de toegevoegde waarde van print in de communicatiemix. Alex Kunst: "Ik was aanwezig bij de start van de campagne, twee jaar geleden en ik vond het positief dat men afstapte van de platte promotie van drukwerk. Drukkers moeten begrijpen dat er voor hun klanten meerdere communicatiekanalen zijn en print is daardoor juist extra waardevol - mits het slim wordt ingezet. Ik bracht destijds mijn complimenten over aan de organisatie van de campagne. Kennelijk is dat blijven hangen, want begin dit jaar ging de telefoon en vroegen ze mij om woordvoerder te worden."

Mr. Print Pakt gaf inmiddels presentaties tijdens de Grafische Vakbeurs in Gorinchem, bij het evenement Print Pakt Live op 20 mei in het Nederlandse Scherpenzeel en bij een open dag voor bedrijven in de regio Alkmaar. Sinds deze week zijn er ook workshops onder leiding van Mr. Print Pakt met als titel "Herontdek print" in Amstelveen. Alex Kunst: "Met het Print Pakt-team proberen we zoveel mogelijk instrumenten aan te reiken voor de drukkers waarmee zij hun producten kunnen promoten en hun bedrijfsmodel kunnen optimaliseren. Ondertussen bestoken we hun klanten met uitleg over de voordelen van print in de communicatiemix, onder meer tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven in oktober en onlangs in Alkmaar. Uiteindelijk moeten de drukkers het zelf doen, maar met een steuntje in de rug gaat het hen zeker lukken."

Grafisch journalist en voormalig Graficus-, PrintMatters- en Publish-hoofdredacteur Alex Kunst werd een paar maanden geleden gevraagd om de kar te trekken voor de Print Pakt-campagne. Doel van het initiatief is zowel drukkers als hun klanten voor te lichten over de toegevoegde waarde van print in de communicatiemix. Alex Kunst: "Ik was aanwezig bij de start van de campagne, twee jaar geleden en ik vond het positief dat men afstapte van de platte promotie van drukwerk. Drukkers moeten begrijpen dat er voor hun klanten meerdere communicatiekanalen zijn en print is daardoor juist extra waardevol - mits het slim wordt ingezet. Ik bracht destijds mijn complimenten over aan de organisatie van de campagne. Kennelijk is dat blijven hangen, want begin dit jaar ging de telefoon en vroegen ze mij om woordvoerder te worden."Mr. Print Pakt gaf inmiddels presentaties tijdens de Grafische Vakbeurs in Gorinchem, bij het evenement Print Pakt Live op 20 mei in het Nederlandse Scherpenzeel en bij een open dag voor bedrijven in de regio Alkmaar. Sinds deze week zijn er ook workshops onder leiding van Mr. Print Pakt met als titel "Herontdek print" in Amstelveen. Alex Kunst: "Met het Print Pakt-team proberen we zoveel mogelijk instrumenten aan te reiken voor de drukkers waarmee zij hun producten kunnen promoten en hun bedrijfsmodel kunnen optimaliseren. Ondertussen bestoken we hun klanten met uitleg over de voordelen van print in de communicatiemix, onder meer tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven in oktober en onlangs in Alkmaar. Uiteindelijk moeten de drukkers het zelf doen, maar met een steuntje in de rug gaat het hen zeker lukken."