St-Luc Labels & Packaging uit Nazareth heeft een bijkomende HP Indigo 20000 drukpers in gebruik genomen. Met twee van deze drukpersen voor digitaal verpakkingsdrukwerk op grote formaten (tot een drukbreedte van 740 mm) is deze kmo een absolute pionier in ons land. St-Luc is de eerste drukkerij in de Benelux die over de HP Indigo 20000 beschikt om snel digitaal drukwerk op filmfolie voor flexibele verpakkingen af te leveren, met de mogelijkheid ook kleine oplages te drukken en zelfs te personaliseren. De mogelijkheden werden gedurende een driedaags openhuis getoond.

St-Luc Labels & Packaging is al meer dan 20 jaar actief op de markt van verpakkingen. In 3 vestigingen produceren ze zelfklevende etiketten, booklet-labels, kartonverpakkingen, shrinksleeves en folieverpakkingen. "Wij hebben steeds geïnvesteerd in nieuwe technologieën en we zullen dat blijven doen", vertellen Jerome en Niko Dhondt, respectievelijk CEO en Managing Director. "Onze klanten staan vandaag voor de uitdaging om de aandacht van de consument te trekken en met creatieve concepten hun merkimago te versterken. Dankzij de HP Indigo 20.000 drukpersen, aangevuld met onze andere machines, zijn wij meer dan ooit een partner die innovatieve oplossingen kan aanreiken."

In een aparte ruimte van het bedrijfspand staat het indrukwekkende machinepark voor de digitale productie van flexibele verpakkingen opgesteld. Twee zevenkleuren HP Indigo 20000 persen en een Comexi Nexus L20000 waarop met watergebaseerde lijmen de beprinte foliesubstraten worden gelamineerd. De watergebaseerde lijm is 100% voeselveilig, zeer transparant en heeft korte uithardingstijden. Drie uur na het lamineren kunnen de rollen reeds worden versneden en 24 uur na het lamineren is het materiaal verwerkbaar bij de klant. De zeer korte doorlooptijd is een van de grote troeven van de digitale drukproductie.

Inspelen op de millennials

In de wereld van verpakkingen komt het erop aan om de klanten te verleiden maar ook met innovaties in te spelen op de verwachtingen van een nieuwe generatie consumenten. Vivian Cohen, brands & creatives manager HP Indigo op de opendeurdagen: "Een verpakking is het enige medium dat consumenten niet kunnen vermijden, en het is de laatste mogelijkheid om de consument te overtuigen jouw product te kopen. Ze biedt merken dus een uitgelezen kans om te communiceren."

"Bovendien kan je dankzij de nieuwe HP-drukpersen innovatieve mogelijkheden aanboren. Denk maar aan unieke designs die elke verpakking anders maken. Of gepersonaliseerde verpakkingen op maat van elke individuele consument. Zo kan je als merk een sterke band uitbouwen met je klanten, werken aan brand awareness en optimaal inspelen op de generatie millennials die graag via social media communiceert", aldus Vivian Cohen.

Snel en efficiënt drukken

St-Luc Labels & Packaging speelt met zijn jongste investering dus in op de vraag van heel wat bedrijven om snel en efficiënt over verpakkingsdrukwerk te kunnen beschikken. Niko Dhondt: "Wij kunnen, indien nodig, al in 24 uur tijd aanleveren. Bovendien willen wij onze klanten ook ontzorgen als er verpakkingen nodig zijn voor de opstart van een nieuwe productie of voor een kleine nabestelling. Door verpakkingsdrukwerk digitaal aan te bieden kunnen wij standaard binnen de 10 dagen verpakkingen drukken, lamineren, versnijden en leveren. Die flexibiliteit is met conventioneel drukwerk veel duurder of gewoon niet haalbaar."

Op de foto: Vivian Cohen (HP Indigo) en Jerome, Fanny en Niko Dhondt (St-Luc Labels & Packaging).

St-Luc Labels & Packaging uit Nazareth heeft een bijkomende HP Indigo 20000 drukpers in gebruik genomen. Met twee van deze drukpersen voor digitaal verpakkingsdrukwerk op grote formaten (tot een drukbreedte van 740 mm) is deze kmo een absolute pionier in ons land. St-Luc is de eerste drukkerij in de Benelux die over de HP Indigo 20000 beschikt om snel digitaal drukwerk op filmfolie voor flexibele verpakkingen af te leveren, met de mogelijkheid ook kleine oplages te drukken en zelfs te personaliseren. De mogelijkheden werden gedurende een driedaags openhuis getoond.St-Luc Labels & Packaging is al meer dan 20 jaar actief op de markt van verpakkingen. In 3 vestigingen produceren ze zelfklevende etiketten, booklet-labels, kartonverpakkingen, shrinksleeves en folieverpakkingen. "Wij hebben steeds geïnvesteerd in nieuwe technologieën en we zullen dat blijven doen", vertellen Jerome en Niko Dhondt, respectievelijk CEO en Managing Director. "Onze klanten staan vandaag voor de uitdaging om de aandacht van de consument te trekken en met creatieve concepten hun merkimago te versterken. Dankzij de HP Indigo 20.000 drukpersen, aangevuld met onze andere machines, zijn wij meer dan ooit een partner die innovatieve oplossingen kan aanreiken."In een aparte ruimte van het bedrijfspand staat het indrukwekkende machinepark voor de digitale productie van flexibele verpakkingen opgesteld. Twee zevenkleuren HP Indigo 20000 persen en een Comexi Nexus L20000 waarop met watergebaseerde lijmen de beprinte foliesubstraten worden gelamineerd. De watergebaseerde lijm is 100% voeselveilig, zeer transparant en heeft korte uithardingstijden. Drie uur na het lamineren kunnen de rollen reeds worden versneden en 24 uur na het lamineren is het materiaal verwerkbaar bij de klant. De zeer korte doorlooptijd is een van de grote troeven van de digitale drukproductie.In de wereld van verpakkingen komt het erop aan om de klanten te verleiden maar ook met innovaties in te spelen op de verwachtingen van een nieuwe generatie consumenten. Vivian Cohen, brands & creatives manager HP Indigo op de opendeurdagen: "Een verpakking is het enige medium dat consumenten niet kunnen vermijden, en het is de laatste mogelijkheid om de consument te overtuigen jouw product te kopen. Ze biedt merken dus een uitgelezen kans om te communiceren.""Bovendien kan je dankzij de nieuwe HP-drukpersen innovatieve mogelijkheden aanboren. Denk maar aan unieke designs die elke verpakking anders maken. Of gepersonaliseerde verpakkingen op maat van elke individuele consument. Zo kan je als merk een sterke band uitbouwen met je klanten, werken aan brand awareness en optimaal inspelen op de generatie millennials die graag via social media communiceert", aldus Vivian Cohen. St-Luc Labels & Packaging speelt met zijn jongste investering dus in op de vraag van heel wat bedrijven om snel en efficiënt over verpakkingsdrukwerk te kunnen beschikken. Niko Dhondt: "Wij kunnen, indien nodig, al in 24 uur tijd aanleveren. Bovendien willen wij onze klanten ook ontzorgen als er verpakkingen nodig zijn voor de opstart van een nieuwe productie of voor een kleine nabestelling. Door verpakkingsdrukwerk digitaal aan te bieden kunnen wij standaard binnen de 10 dagen verpakkingen drukken, lamineren, versnijden en leveren. Die flexibiliteit is met conventioneel drukwerk veel duurder of gewoon niet haalbaar."Op de foto: Vivian Cohen (HP Indigo) en Jerome, Fanny en Niko Dhondt (St-Luc Labels & Packaging).