De Cewe Stiftung & Co KGaA meldt voor het eerste halfjaar van 2015 een omzet van 219,9 miljoen euro, hetgeen 5,7 miljoen euro meer is ten opzichte van 2014. Ook de EBIT verbeterde. De omzet van fotofinishing, het grootste segment, steeg in het eerste halfjaar met 5,4 % tot 148,1 miljoen euro. Bij de commerciële online drukactiviteiten steeg de omzet de eerste zes maanden met 7,1 % tot 36,3 miljoen euro.

Tegelijkertijd werd de overname aangekondigd van het online design portaal "Dein Design". Dat verkoopt voornamelijk gepersonaliseerde behuizingen voor smartphones en andere elektronische apparatuur. Het bedrijf realiseerde in 2014 een omzet van 6 miljoen euro en groeit naar eigen zeggen met 30 % per jaar.

Cewe mikt voor dit boekjaar op een totale omzet tussen 515 en 535 miljoen euro (523,8 miljoen euro in 2014) en een EBIT tussen 32 en 38 miljoen euro. De omzet per foto steeg in het eerste halfjaar met 8,9 % tot 16,43 eurocent. Dat is niet alleen te danken aan de Cewe fotoboeken maar ook aan andere producten zoals posters, kalenders, kaarten, enz. Cewe zegt in dit verband dat de trend "Van massa naar klasse" zich verder doorzet.

De Cewe Stiftung & Co KGaA meldt voor het eerste halfjaar van 2015 een omzet van 219,9 miljoen euro, hetgeen 5,7 miljoen euro meer is ten opzichte van 2014. Ook de EBIT verbeterde. De omzet van fotofinishing, het grootste segment, steeg in het eerste halfjaar met 5,4 % tot 148,1 miljoen euro. Bij de commerciële online drukactiviteiten steeg de omzet de eerste zes maanden met 7,1 % tot 36,3 miljoen euro.Tegelijkertijd werd de overname aangekondigd van het online design portaal "Dein Design". Dat verkoopt voornamelijk gepersonaliseerde behuizingen voor smartphones en andere elektronische apparatuur. Het bedrijf realiseerde in 2014 een omzet van 6 miljoen euro en groeit naar eigen zeggen met 30 % per jaar. Cewe mikt voor dit boekjaar op een totale omzet tussen 515 en 535 miljoen euro (523,8 miljoen euro in 2014) en een EBIT tussen 32 en 38 miljoen euro. De omzet per foto steeg in het eerste halfjaar met 8,9 % tot 16,43 eurocent. Dat is niet alleen te danken aan de Cewe fotoboeken maar ook aan andere producten zoals posters, kalenders, kaarten, enz. Cewe zegt in dit verband dat de trend "Van massa naar klasse" zich verder doorzet.