Wouter Haan startte in 2008 met slechts enkele medewerkers Reclameland.nl op. Het bedrijf kende echter een spectaculaire groei, en die nam nog toe toen het bedrijf in 2015 Drukland en Flyerzone overnam. Beide online spelers waren actief in Nederland, en Drukland had ook een Belgische portal. Om een en ander te stroomlijnen, werden de activiteiten van de drie drukwerksites ondergebracht bij het moederbedrijf Simian. Vandaag telt het bedrijf meer dan 110 medewerkers en profileert het zich als een one stop aanbieder. Van visitekaartjes tot grootformaat banners en alles wat daar tussenin zit. Het bedrijf doet dit zowel digitaal als in offset, waarbij de offsetpersen volgens de ISO-norm produceren, wat dan weer garant staat voor goede drukwerkkwaliteit en voorspelbaarheid.

Competitieve prijzen

In tegenstelling tot sommige andere online aanbieders, produceert Drukland alles in eigen beheer onder één dak. "Dat heeft een pak voordelen", zegt Wouter Haan. "Wij hoeven niets uit te besteden en daar sparen we naast tijd, vooral ook veel geld mee uit. Daarenboven kunnen wij door het enorme papiervolume dat we verzetten, ook beter inkopen. Dat alles maakt dat we goedkoper kunnen produceren, en daar doet de klant dan weer zijn voordeel mee."

Snel leveren is een must

Een onderscheidende factor van onlinedrukkerijen, is de korte levertijd. "Onze drukkerij draait de klok rond. Droogtijden na het drukken kennen we niet, want wij gebruiken persen met H-UV droging. Dankzij deze technologie komt het drukwerk meteen droog uit de pers, waardoor het ook onmiddellijk kan afgewerkt worden. Zo kunnen we klanten die met spoed iets voor 18.00 uur bestellen, de volgende dag reeds beleveren. DHL verzorgt de levering van de pakketten en leveren elke dag. Als de klant het wenst, wordt een pakket binnen één dag bezorgd voor 11.00 uur 's ochtends."

Genormeerde drukkwaliteit

Drukland drukt ISO genormeerd, dus naar drukkwaliteit en voorspelbaarheid ook daar geen verrassingen. "Bijkomend voordeel van alles in huis te produceren, is dat we een betere controle hebben over de kwaliteit van het drukwerk. Als er dan toch eens iets fout gaat, kan je meteen ingrijpen. Daarenboven kunnen wij veel meer aanbieden dan het typische standaard drukwerk dat je bij vele online drukwerkaanbieders ziet, omdat we hier over alle mogelijke randapparatuur beschikken. Ook daarmee maken wij het verschil."

Natuurlijk zijn er ook nog andere aspecten die meespelen in het succes en de groei van Drukland. "Onze website is dermate geoptimaliseerd, dat we heel goed vindbaar zijn via Google. Daarnaast werken we veel via wederverkopers, waarbij de levering steeds onder hun eigen naam gebeurt. Dit is een zeer belangrijk kanaal voor Drukland en goed voor 20% van de omzet. Klanten kunnen ook op rekening bestellen in plaats van vooraf online betalen en vooral wederverkopers stellen dit enorm op prijs. Last but not least, kunnen klanten indien nodig ons tot 22.00 uur bereiken via de telefoon, ook op zondag, en die service biedt geen enkele andere online drukker."

Voor alle info: drukland.be

Wouter Haan startte in 2008 met slechts enkele medewerkers Reclameland.nl op. Het bedrijf kende echter een spectaculaire groei, en die nam nog toe toen het bedrijf in 2015 Drukland en Flyerzone overnam. Beide online spelers waren actief in Nederland, en Drukland had ook een Belgische portal. Om een en ander te stroomlijnen, werden de activiteiten van de drie drukwerksites ondergebracht bij het moederbedrijf Simian. Vandaag telt het bedrijf meer dan 110 medewerkers en profileert het zich als een one stop aanbieder. Van visitekaartjes tot grootformaat banners en alles wat daar tussenin zit. Het bedrijf doet dit zowel digitaal als in offset, waarbij de offsetpersen volgens de ISO-norm produceren, wat dan weer garant staat voor goede drukwerkkwaliteit en voorspelbaarheid.Competitieve prijzenIn tegenstelling tot sommige andere online aanbieders, produceert Drukland alles in eigen beheer onder één dak. "Dat heeft een pak voordelen", zegt Wouter Haan. "Wij hoeven niets uit te besteden en daar sparen we naast tijd, vooral ook veel geld mee uit. Daarenboven kunnen wij door het enorme papiervolume dat we verzetten, ook beter inkopen. Dat alles maakt dat we goedkoper kunnen produceren, en daar doet de klant dan weer zijn voordeel mee."Snel leveren is een mustEen onderscheidende factor van onlinedrukkerijen, is de korte levertijd. "Onze drukkerij draait de klok rond. Droogtijden na het drukken kennen we niet, want wij gebruiken persen met H-UV droging. Dankzij deze technologie komt het drukwerk meteen droog uit de pers, waardoor het ook onmiddellijk kan afgewerkt worden. Zo kunnen we klanten die met spoed iets voor 18.00 uur bestellen, de volgende dag reeds beleveren. DHL verzorgt de levering van de pakketten en leveren elke dag. Als de klant het wenst, wordt een pakket binnen één dag bezorgd voor 11.00 uur 's ochtends."Genormeerde drukkwaliteitDrukland drukt ISO genormeerd, dus naar drukkwaliteit en voorspelbaarheid ook daar geen verrassingen. "Bijkomend voordeel van alles in huis te produceren, is dat we een betere controle hebben over de kwaliteit van het drukwerk. Als er dan toch eens iets fout gaat, kan je meteen ingrijpen. Daarenboven kunnen wij veel meer aanbieden dan het typische standaard drukwerk dat je bij vele online drukwerkaanbieders ziet, omdat we hier over alle mogelijke randapparatuur beschikken. Ook daarmee maken wij het verschil." Natuurlijk zijn er ook nog andere aspecten die meespelen in het succes en de groei van Drukland. "Onze website is dermate geoptimaliseerd, dat we heel goed vindbaar zijn via Google. Daarnaast werken we veel via wederverkopers, waarbij de levering steeds onder hun eigen naam gebeurt. Dit is een zeer belangrijk kanaal voor Drukland en goed voor 20% van de omzet. Klanten kunnen ook op rekening bestellen in plaats van vooraf online betalen en vooral wederverkopers stellen dit enorm op prijs. Last but not least, kunnen klanten indien nodig ons tot 22.00 uur bereiken via de telefoon, ook op zondag, en die service biedt geen enkele andere online drukker."Voor alle info: drukland.be