Pixartprinting stapt buiten zijn specialiteit - online printdiensten - en ontwikkelt concepten waarvan de inhoud grafici en creatieve mensen moet inspireren. Een van die concepten is de website Pixarthinking, die in verscheidene talen bestaat en die de Italiaanse online printer als een 'blogazine', een kruising tussen een blog en een tijdschrift, omschrijft. Helemaal nieuw is de website niet, omdat ze al sinds 2016 bestaat. Maar sinds 2016 heeft Pixarthinking wel een nieuwe redactionele vorm. Het gaat nu om een virtueel tijdschrift dat aan kunst, design, literatuur, muziek, film, theater, enz. gewijd is en dat de verschillende artistieke onderwerpen vanuit een ongewone invalshoek bekijkt. "We leggen ons toe op de actualiteit en we recupereren en spitten alles uit wat het debat kan animeren, uitdagingen uit het verleden die nooit opgenomen werden, opmerkelijke feiten in de rand van de culturele wereld die meer toelichting verdienen," stelt Mattia Coletti, hoofdredacteur van Pixarthinking. Pixarthinking kan al uitpakken met een reeks exclusieve interviews met grote persoonlijkheden, zoals Nobelprijswinnaar Dario Fo. De redactie bestaat eveneens uit grote namen, onder wie Italiaanse journalisten.

LOOKtheBOOK, het boek dat Pixartprinting uitbrengt, is een ander voorbeeld van de activiteiten waarmee Pixartprinting de grafici op het vlak van de inhoud wil stimuleren. Het boek dat direct op de blog Pixarthinking geïnspireerd is, is het eerste deel van een hele reeks en belooft een inspirerende reis vol ideeën en suggesties. De verschillende hoofdstukken gaan dieper in op aspecten zoals papier, creativiteit (via opmerkelijke projecten), maar ook op trends, invloeden en ervaringen.

Het boek is bedoeld voor grafici, ontwerpers, kunstenaars en stijlfanaten die naar creativiteit en innovatie op zoek zijn, en wil met ideeën, suggesties, vormen en kleuren een creatieve energie opwekken. Het boek met zijn vierkante formaat (21 x 21 cm) is in offset gedrukt, heeft een bodoni-binding en is in een zwarte map uit geplastificeerd karton van 550 g/m² opgeborgen. De binnenpagina's die op Extraprint 160 g gedrukt zijn, werden o.a. met brailledruk en zelfklevers veredeld. De zwart-witte omslag is in gekleurd karton uitgevoerd, met het logo in thermische druk.

Naast Pixarthinking en LOOKtheBOOK heeft Pixartprinting onlangs nog andere projecten ontwikkeld, die eveneens de creatie van inhoud willen stimuleren. Daaronder: Venetian and Barcelona Floors dat exclusieve inhouden en beelden, op basis van werk van de fotograaf Sebastian Arras, gratis ter beschikking wil stellen van gebruikers. Daarmee bewijst Pixartprinting zijn vermogen om op het vlak van strategie en communicatie te innoveren om zijn online printdiensten te ondersteunen.

Pixartprinting stapt buiten zijn specialiteit - online printdiensten - en ontwikkelt concepten waarvan de inhoud grafici en creatieve mensen moet inspireren. Een van die concepten is de website Pixarthinking, die in verscheidene talen bestaat en die de Italiaanse online printer als een 'blogazine', een kruising tussen een blog en een tijdschrift, omschrijft. Helemaal nieuw is de website niet, omdat ze al sinds 2016 bestaat. Maar sinds 2016 heeft Pixarthinking wel een nieuwe redactionele vorm. Het gaat nu om een virtueel tijdschrift dat aan kunst, design, literatuur, muziek, film, theater, enz. gewijd is en dat de verschillende artistieke onderwerpen vanuit een ongewone invalshoek bekijkt. "We leggen ons toe op de actualiteit en we recupereren en spitten alles uit wat het debat kan animeren, uitdagingen uit het verleden die nooit opgenomen werden, opmerkelijke feiten in de rand van de culturele wereld die meer toelichting verdienen," stelt Mattia Coletti, hoofdredacteur van Pixarthinking. Pixarthinking kan al uitpakken met een reeks exclusieve interviews met grote persoonlijkheden, zoals Nobelprijswinnaar Dario Fo. De redactie bestaat eveneens uit grote namen, onder wie Italiaanse journalisten.LOOKtheBOOK, het boek dat Pixartprinting uitbrengt, is een ander voorbeeld van de activiteiten waarmee Pixartprinting de grafici op het vlak van de inhoud wil stimuleren. Het boek dat direct op de blog Pixarthinking geïnspireerd is, is het eerste deel van een hele reeks en belooft een inspirerende reis vol ideeën en suggesties. De verschillende hoofdstukken gaan dieper in op aspecten zoals papier, creativiteit (via opmerkelijke projecten), maar ook op trends, invloeden en ervaringen.Het boek is bedoeld voor grafici, ontwerpers, kunstenaars en stijlfanaten die naar creativiteit en innovatie op zoek zijn, en wil met ideeën, suggesties, vormen en kleuren een creatieve energie opwekken. Het boek met zijn vierkante formaat (21 x 21 cm) is in offset gedrukt, heeft een bodoni-binding en is in een zwarte map uit geplastificeerd karton van 550 g/m² opgeborgen. De binnenpagina's die op Extraprint 160 g gedrukt zijn, werden o.a. met brailledruk en zelfklevers veredeld. De zwart-witte omslag is in gekleurd karton uitgevoerd, met het logo in thermische druk.Naast Pixarthinking en LOOKtheBOOK heeft Pixartprinting onlangs nog andere projecten ontwikkeld, die eveneens de creatie van inhoud willen stimuleren. Daaronder: Venetian and Barcelona Floors dat exclusieve inhouden en beelden, op basis van werk van de fotograaf Sebastian Arras, gratis ter beschikking wil stellen van gebruikers. Daarmee bewijst Pixartprinting zijn vermogen om op het vlak van strategie en communicatie te innoveren om zijn online printdiensten te ondersteunen.