De 25e editie van de Printoscars kende 11 prijzen toe die het volledige activiteitenspectrum van de grafische sector bestrijken - van offset- en digitale druk over flexo- en diepdruk tot afwerkings- en verpakkingstechnieken. 300 bedrijven en vertegenwoordigers van de belangrijkste grafische sectoren woonden de uitreikingsceremonie bij. Het evenement is een organisatie van Stratego Group, het bedrijf dat onder andere de Italiaanse grafische vakmedia groepeert, zoals 'Il Poligrafico' en 'stampamedia.net'.

De jury die uit door Stratego Group geselecteerde experts bestond, bekroonde Pixartprinting met de titel 'Industry 4.0 Printer of the Year 2017'. Sinds die Europese specialist van de online druk van start ging, vormt het concept van 'industry 4.0' immers de ontwikkelingspijler van het bedrijf. Federico Gonzalez (3e op de foto met de Oscar), verkoop- en marketingdirecteur bij Pixartprinting, verklaarde: "Al van bij het begin streven we ernaar om de processen te verbeteren waardoor we zowel kwaliteit als almaar scherpere prijzen kunnen aanbieden". Om die doelstelling waar te maken, beschikt Pixartprinting over een interne ploeg van ingenieurs en ontwikkelaars die exclusieve beheersoftware ontwikkeld hebben. Die software vormt de ruggengraat van het bedrijf. De softwarefuncties volgen niet alleen elke stap van een bestelling, maar beslissen ook automatisch welke druktechnologie voor de projecten gebruikt moet worden om de beste prijs-kwaliteitverhouding te krijgen. Pixartprinting was een echte pionier op het vlak van de automatisering en dat heeft in grote mate bijgedragen tot de groei van het bedrijf. De onderneming die voor eind 2018 haar miljoenste klant wil halen, breidt voortdurend haar productaanbod uit. Daarvoor mikt ze op sectoren met een sterk groeipotentieel, zoals etiketten en verpakkingen, waar nieuwe markten kunnen ontstaan. Dit jaar heeft Pixartprinting overigens specifieke productielijnen voor verpakkingen geïnstalleerd en daarvoor een beroep gedaan op de nieuwste technologieën zoals de HP Indigo 30000, de Komori LED H-UV en de digitale veredelingsoplossing Scodix.

In de categorie 'Best Technology Innovator' ging de bekroning naar Arti Grafiche Julia uit Trieste. Die onderneming is een Europese specialist in beveiligingsproducten en tickets en doet daarvoor een beroep op draadloze technologieën zoals RFID en NFC. Arti Grafiche Julia dat een eigen onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling heeft, biedt bankinstellingen en organisatoren van evenementen technologisch geavanceerde oplossingen aan. Gepersonaliseerde hologrammen, magneetstrippen en RFIC-chips - veeleer dan vernissen of inkten die op bepaalde elementen reageren - zijn enkele van de toepassingen die Arti Grafiche Julia onderzoekt in de strijd tegen namaak.

De 25e editie van de Printoscars kende 11 prijzen toe die het volledige activiteitenspectrum van de grafische sector bestrijken - van offset- en digitale druk over flexo- en diepdruk tot afwerkings- en verpakkingstechnieken. 300 bedrijven en vertegenwoordigers van de belangrijkste grafische sectoren woonden de uitreikingsceremonie bij. Het evenement is een organisatie van Stratego Group, het bedrijf dat onder andere de Italiaanse grafische vakmedia groepeert, zoals 'Il Poligrafico' en 'stampamedia.net'.De jury die uit door Stratego Group geselecteerde experts bestond, bekroonde Pixartprinting met de titel 'Industry 4.0 Printer of the Year 2017'. Sinds die Europese specialist van de online druk van start ging, vormt het concept van 'industry 4.0' immers de ontwikkelingspijler van het bedrijf. Federico Gonzalez (3e op de foto met de Oscar), verkoop- en marketingdirecteur bij Pixartprinting, verklaarde: "Al van bij het begin streven we ernaar om de processen te verbeteren waardoor we zowel kwaliteit als almaar scherpere prijzen kunnen aanbieden". Om die doelstelling waar te maken, beschikt Pixartprinting over een interne ploeg van ingenieurs en ontwikkelaars die exclusieve beheersoftware ontwikkeld hebben. Die software vormt de ruggengraat van het bedrijf. De softwarefuncties volgen niet alleen elke stap van een bestelling, maar beslissen ook automatisch welke druktechnologie voor de projecten gebruikt moet worden om de beste prijs-kwaliteitverhouding te krijgen. Pixartprinting was een echte pionier op het vlak van de automatisering en dat heeft in grote mate bijgedragen tot de groei van het bedrijf. De onderneming die voor eind 2018 haar miljoenste klant wil halen, breidt voortdurend haar productaanbod uit. Daarvoor mikt ze op sectoren met een sterk groeipotentieel, zoals etiketten en verpakkingen, waar nieuwe markten kunnen ontstaan. Dit jaar heeft Pixartprinting overigens specifieke productielijnen voor verpakkingen geïnstalleerd en daarvoor een beroep gedaan op de nieuwste technologieën zoals de HP Indigo 30000, de Komori LED H-UV en de digitale veredelingsoplossing Scodix.In de categorie 'Best Technology Innovator' ging de bekroning naar Arti Grafiche Julia uit Trieste. Die onderneming is een Europese specialist in beveiligingsproducten en tickets en doet daarvoor een beroep op draadloze technologieën zoals RFID en NFC. Arti Grafiche Julia dat een eigen onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling heeft, biedt bankinstellingen en organisatoren van evenementen technologisch geavanceerde oplossingen aan. Gepersonaliseerde hologrammen, magneetstrippen en RFIC-chips - veeleer dan vernissen of inkten die op bepaalde elementen reageren - zijn enkele van de toepassingen die Arti Grafiche Julia onderzoekt in de strijd tegen namaak.