63 % sorteert eerst en beslist dan wat het zal lezen, 20 % leest alles. 58 % zegt gedrukte catalogi, brochures en flyers te raadplegen voor het plannen van de kerstmisuitgaven, 40 % doet dit voor verjaardagsgeschenken. Gedrukte postbusreclame is verreweg het meest geliefde kanaal voor het ontvangen van catalogi en flyers: 45 % verkiest drukwerk, 24 % bekijkt het aanbod liever online.

De Australiërs kochten vorig jaar ook 2,2 % meer gedrukte boeken (55,4 miljoen). Dat is het eerste jaar van positieve groei sinds 2009 meldt Nielsen Bookscan. Gedrukte boeken hebben er een solied marktaandeel van 80 % terwijl de groei van e-boeken en e-readers sterk vertraagt.

Zo hoort u eens positieve geluiden over de drukindustrie vanuit een ander werelddeel. Ook in België blijkt de kracht van gedrukte direct mail uit regelmatig onderzoek van bpost en wordt de impact van de gedrukte folder door de retailers in hoge mate gewaardeerd en met cijfers gestaafd.

63 % sorteert eerst en beslist dan wat het zal lezen, 20 % leest alles. 58 % zegt gedrukte catalogi, brochures en flyers te raadplegen voor het plannen van de kerstmisuitgaven, 40 % doet dit voor verjaardagsgeschenken. Gedrukte postbusreclame is verreweg het meest geliefde kanaal voor het ontvangen van catalogi en flyers: 45 % verkiest drukwerk, 24 % bekijkt het aanbod liever online.De Australiërs kochten vorig jaar ook 2,2 % meer gedrukte boeken (55,4 miljoen). Dat is het eerste jaar van positieve groei sinds 2009 meldt Nielsen Bookscan. Gedrukte boeken hebben er een solied marktaandeel van 80 % terwijl de groei van e-boeken en e-readers sterk vertraagt.Zo hoort u eens positieve geluiden over de drukindustrie vanuit een ander werelddeel. Ook in België blijkt de kracht van gedrukte direct mail uit regelmatig onderzoek van bpost en wordt de impact van de gedrukte folder door de retailers in hoge mate gewaardeerd en met cijfers gestaafd.