Printdeal pakt uit met 'Print & Inspire'

28/11/16 om 00:50 - Bijgewerkt om 08:33

Met meer dan 1.000 bezoekers kan Printdeal tevreden terugkijken op een drukbezochte eerste editie van haar 'Print & Inspire' evenement. De internetdrukker haalde er de band aan met bestaande relaties en hoopte ook nieuwe partners aan zich te binden: "We willen blijven groeien."

Printdeal pakt uit met 'Print & Inspire'

Haico Meijerink staat sinds begin dit jaar aan het roer bij Printdeal, het moederbedrijf van Printdeal.be en, in Nederland, Drukwerkdeal.nl. Hij benadrukte vorige week op het Print & Inspire hoofdpodium nog eens de voordelen van het Printdeal-partnerprogramma voor bedrijven die hun eindklanten met drukwerk willen bedienen: "Samen kunnen we de kansen pakken die de markt biedt." Hij schetste de potentie: "De drukwerkmarkt in Nederland is zo'n 5 miljard euro groot. Daarvan is voor ons zo'n 1,5 miljard adresseerbaar. Op dit moment wordt echter pas zo'n 200 miljoen euro via internetdrukkerijen gerealiseerd. Dat aandeel gaat de komende jaren snel groeien, want wij zullen de offline-markt blijven uitdagen."

Meijerink beloofde voor 2017 de partners meer tools te gaan bieden (waaronder een speciale partnerportal en een offline - dus: gedrukte - catalogus) en de dienstverlening uit te breiden met nieuwe logistieke partners.

In de industriële ambiance van evenementlocatie De Fabrique (Utrecht) werden creatieve voorbeelden van drukwerk en materialen getoond. Een programma van sprekers en workshops zorgde voor inspiratie, met onder andere marketingexpert Steven van Belleghem over de toekomst van marketing en Robbert Delfos, hoofdredacteur van collega-vakblad Graficus, over nieuwe kansen en mogelijkheden voor drukwerk: "Print is een 'sunrise industry'." De workshops over zoekmachineoptimalisatie en over het optimaal benutten van Adobe-programma's leverden het publiek praktische tips op.

Lees meer over: