Printdeal-pionier maakt come-back

04/09/17 om 09:19 - Bijgewerkt om 09:19

De Nederlandse entrepreneur Marco Aarnink, die in 2014 zijn internetdrukkerij Drukwerkdeal (in België actief als Printdeal.be) voor 24 miljoen euro verkocht aan Vistaprint, keert terug in de grafische industrie. Begin volgend jaar moet het nieuwe 'Print.com' van start gaan.

Aarnink richt in 2005, op 21-jarige leeftijd, Drukwerkdeal op als afstudeerproject. Het drukwerk dat hij via zijn zelfgebouwde webwinkel verkoopt, laat hij produceren bij drukkerijen die daarmee capaciteit op hun persen benutten. Hij bouwt het bedrijf in negen jaar uit tot een internationaal opererende internetdrukkerij met een omzet van 40 miljoen.

Een jaar nadat hij zijn onderneming aan Vistaprint verkoopt, vertrekt Aarnink in 2015 bij het bedrijf. Hij voelt nu de wens om weer zelf aan de slag te gaan in de drukwerksector, vertelt hij aan ondernemersportal Sprout.nl: "Mijn netwerk en ervaring zit daar ook, het zou zonde zijn om dat helemaal opnieuw te moeten doen in een nieuwe markt. Of het lukt is nog maar de vraag, de markt is groot en er zijn veel spelers van formaat. Maar de markt is groot genoeg voor een eigen plek en klanten."

Over de aankoop van de domeinnaam Print.com (en daarnaar verwijzende namen, waaronder Print.be) stelt Aarnink: "Je naam moet supergoed zijn. Zeker in het huidige internetlandschap. En mijn ambitie is direct internationaal."