Roularta lanceert "Deze Week"

23/01/17 om 00:20 - Bijgewerkt om 13:01

Vorige week woensdag 18 januari lanceerde de Roularta Media Group het nieuwe weekblad "DEZE WEEK". De gratis krant voor alle steden en gemeenten van Vlaanderen, is de nieuwe naam en het nieuwe concept voor de bekende "De Streekkrant".

Roularta lanceert "Deze Week"

© Foto: Ronny Neirinck

Roularta kiest voor een nieuwe naam en een nieuwe formule, geïnspireerd door het succes van het ander gratis weekblad "De Zondag", een echte krant met meer lokale en andere redactie.

Minder maar grotere edities met meer redactie

Vertrekkend van de vaststelling dat in kleinere steden bepaalde kleinere adverteerders verdwijnen terwijl vele andere groeien en zich richten tot een groter gebied, wil Roularta een dikkere krant maken door clustering van kleinere edities in grotere edities, met meer volume en meer redactionele bladzijden. Het streefdoel is gemiddeld 40 à 48 bladzijden, gespreid over 34 regionale edities.

"Deze Week" zal vroeger in de week, op woensdag, verspreid worden, hoofdzakelijk via huis-aan-huis-distributie en in bepaalde stedelijke centra nu ook via extra display-verspreiding.

De eerste bladzijde van "Deze Week" is 100% redactioneel en bevat geen reclame. Daarna volgt het actueel nieuws, met als grootste blok het regionaal en lokaal nieuws. Er wordt afgesloten met de jobadvertenties, de immorubriek en de notariële aankondigingen.

De Vlaamse Mediaminister Sven Gatz (foto) maakte naar aanleiding van een interview dat verscheen in "Deze Week", van de gelegenheid gebruik om een bezoek te brengen aan de Roeselaarse vestiging van Roularta. Sven Gatz: "Kranten maken kan je eigenlijk vergelijken met bier brouwen. Je beseft niet welk gigantisch proces er achter een pint schuilt." N.v.d.r.: Sven Gatz ruilde in 2011 zijn job van politicus tijdelijk in voor die van directeur van de Unie van de Belgische Brouwers, de belangengroepering van de Belgische Brouwerijen.

Lees meer over: