3.569 bezoekers bezochten de vakbeurs Sign2Com in Kortrijk Xpo tegenover 3.554 in 2010. De beurs voor de sector van print & sign liep over drie dagen, van zondag tot en met dinsdag (9 tot 11 september). Ondanks het zeer warme weer op zondag, verlieten toch 1.007 vakmensen (1.221 in 2010) familie en barbecue of zee en strand om te gaan kijken naar het gespecialiseerde evenement in Kortrijk.

Ook de standhouders toonden zich tevreden over de opkomst. Overigens keken diezelfde standhouders niet op een inspanning voor de decoratie van hun stands. Het beursaanbod zelf was divers met grootformaat printen, digitaal textielprinten, visuele communicatie d.m.v. LED-schermen, enz.

Samenvattend: een zeer interessante beurs met potentieel voor de printsign-ondernemer in onder andere de sector van de binnenhuisdecoratie, waarvoor alle objecten kunnen gepersonaliseerd worden (stoelen, douchecellen, gordijnen, behangselpapier, zetelovertrekken, enz.). Ook car-wrapping zit zeer duidelijk in de lift.

Print & sign wordt door de fabrikanten als een interessante diversificatie voor de grafische ondernemer gezien. Dat is echter slechts gedeeltelijk waar: print & sign vraagt om specifieke vaardigheden voor het aanbrengen van hetgeen werd beprint en over specifieke kennis van materialen. Het loont echter toch de moeite om deze piste te overwegen wanneer over de uitbreiding van grafische activiteiten wordt nagedacht.

3.569 bezoekers bezochten de vakbeurs Sign2Com in Kortrijk Xpo tegenover 3.554 in 2010. De beurs voor de sector van print & sign liep over drie dagen, van zondag tot en met dinsdag (9 tot 11 september). Ondanks het zeer warme weer op zondag, verlieten toch 1.007 vakmensen (1.221 in 2010) familie en barbecue of zee en strand om te gaan kijken naar het gespecialiseerde evenement in Kortrijk.Ook de standhouders toonden zich tevreden over de opkomst. Overigens keken diezelfde standhouders niet op een inspanning voor de decoratie van hun stands. Het beursaanbod zelf was divers met grootformaat printen, digitaal textielprinten, visuele communicatie d.m.v. LED-schermen, enz.Samenvattend: een zeer interessante beurs met potentieel voor de printsign-ondernemer in onder andere de sector van de binnenhuisdecoratie, waarvoor alle objecten kunnen gepersonaliseerd worden (stoelen, douchecellen, gordijnen, behangselpapier, zetelovertrekken, enz.). Ook car-wrapping zit zeer duidelijk in de lift. Print & sign wordt door de fabrikanten als een interessante diversificatie voor de grafische ondernemer gezien. Dat is echter slechts gedeeltelijk waar: print & sign vraagt om specifieke vaardigheden voor het aanbrengen van hetgeen werd beprint en over specifieke kennis van materialen. Het loont echter toch de moeite om deze piste te overwegen wanneer over de uitbreiding van grafische activiteiten wordt nagedacht.